Ábrahám szolgáját elküldi, hogy fiának feleséget hozzon. De megkérte, hogy nem a kánaánitáktól, hanem rokonságából hozzon neki. A szolga elment Náhór városában és ott segítségül hívta az Urat, amikor megpihent. Ismét a víz jelenik meg a történetben, egy kút mellett találkoztak. Egy segítőkész leányt kért segítéségül, Rebeka jött, akire a segítségéért ékszereket adott neki. Ábrahám rokonai befogadták a szolgát, megmosták a lábát, ettek és elmondta miért jött. A rokonság úgy döntött, hogy az Úrtól jött ez a dolog és elviheti feleségként Rebekát. A szolga erre újabb drága ajándékokat adott. A lány is beleegyezett, hogy elmegy. Izsák a Délvidéken lakott, éppen megérkezett egy kúttól, amikor megérkezett a lány. A szolga beszámolt, Izsák pedig bevitte anyjának sátrába, feleségül vette Rebekát, és megvigasztalódott anyja halála után.
A szövetségkötés két ember között, a házasság. Ez egy érdekes leánykérés volt. tulajdonképpen nem jelenik meg a történetben Isten, hanem emberek elhatározásai és döntései.
Szövetségkötésről szólt az előző rész. Szövetségkötés Ábrahám és Isten között. Isten folyamatosan szól, megerősít. Megakadályoz, vagy megerősít. Maga Isten. Itt ebben a Rebeka történetben engedte az emberi folyamatokat, aminek a folyománya egy házasság szövetségkötés lett, ami Ábrahám és Isten közötti szövetségkötés továbbvitele. Menjetek és szaporodjatok is, ilyen Istentől rendelt szövetségkötés továbbfolytatása a házasság. Isten és Ábrahám közötti szövetség továbbvitelét is, a házasság és az utódlás viszi tovább.
Jézus és a Menyasszony. Isten Fia és az Ő egyháza. Itt is az emberi szinten, ha úgy tetszik személyes döntések, megtérések vagy szövetségkötések viszik tovább Isten Fiának nagy szövetségkötését.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése