Másodszor: Az önmegváltás megtestesítője: "Jertek -mondták a babiloniak - építsünk magunknak várost és tornyot, melynek teteje az eget érje" (1Móz 11,4). Nabukodonozor pedig így kiáltott: "Nem ez-é ama nagy Babilon, amelyet én építettem..." (Dán. 4,27).
Babilon a kereszt nélküli vallás, a kereszt tagadása.
Jeruzsálem ennek pontosan az ellentéte. Megszámlálhatatlan helyettes áldozat vére folyt ott, egészen Isten Fiának véréig, amelyet Ő a golgotai kereszten ontott ki. Jeruzsálem, a béke és a nagy király városa igent mond Istennek, ahogyan arra Babilon nemet mond. Ha szembeállítjuk Babilont Jeruzsálemmel, akkor:
Babilon Jeruzsálem
Sátán - Isten
Antikrisztus - Krisztus
Testiség - Szellem
Idézet, Wim Malgo: Jeruzsálem vagy Bábel című könyvéből
***
Először is, a tanítványok nem számítottak rá, hogy Jézus feltámad a halálból. Jézus újra és újra elmondta nekik, hogy meg fog halni, majd három nappal később feltámad a sírból, de a tanítványok nem értették meg őt. Amint Jézus meghalt, a tanítványokból tizenegy rettegő ember lett, akik bujkáltak, menekültek. A vezetőjük halott volt, az álmaik összetörtek.
Mégis jó néhány nappal a feltámadás után ugyanez a csoport bátor és határozott lett. Mi okozta ezt a nagy változást? Ez nem amiatt volt, mert láttak egy üres sírt: a feltámadott Jézust látták.
Mit nyertek volna a tanítványok azzal, hogy kitalálnak egy történetet Jézus feltámadásáról? Tekintélyt? Gazdagságot? Hatalmat? Tisztséget? Hadd mondjam el önöknek, hogy mit nyertek. Egy kivételével mindegyikük mártírhalált halt. Volt, akit lefejeztek. Volt, akit keresztre feszítettek. Volt, akit halálra köveztek vagy vertek, és mindezt azért, mert hirdették, hogy Jézus él, s bűnbocsánatot és örök életet ígér. Íme a felsorolás arról, amit a tizenegy apostol és a korai keresztény vezetők nyertek azáltal, hogy ragaszkodtak ahhoz az állításhoz, hogy Jézus feltámadt:
András - keresztre feszítették
Barnabás - a zsidók megkövezték
Bertalan - bottal verték agyon
Jakab, Jézus testvére - megkövezték
a kis Jakab - ledobták a templom csúcsáról és megverték
János - természetes halállal halt meg
Júdás - keresztre feszítették
Lukács - felakasztották egy olajfára
Márk - lábánál fogva végigvonszolták az utcákon, majd megégették
Mátyás - megkövezték és lefejezték
Máté - karddal ölték meg
Pál - lefejezték
Péter - megkorbácsolták és fejjel lefelé megfeszítették
Fülöp - megkorbácsolták és megfeszítették
Simon - keresztre feszítették
Tamás - lándzsával átdöfték
Jakab, Zebedeus fia - karddal ölték meg
Taddeus - lenyilazták
Ha a feltámadás története hazugság lenne, ők ezt tudták volna. Számukra hazugságban élni azonban összeegyeztethetetlen volt azzal, amit az erkölcsi életükről tudunk.
Idézet, John Maisel: Isten-e Jézus? című könyvéből
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése