"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2011. november 19., szombat

Személyes igéim II.


Személyes igéim, most még megerősítésre, hogy később bizonyságul legyenek. Most nagy harcokat élek. Szükségem volt, hogy újra átnézzem az igéket. Azt, hogy megtaláljam a füzetemet, amit még 1995-ben írtam tele ezekkel az igékkel, még ahhoz is az Úr segítségére volt szükségem. Kicsit már dühöngve kértem, hogy mondja meg hol van, mivel Ő biztosan tudja. Erre azon nyomban jött a hangja, nézzem meg, ahol mutatja. 

Most el kell hordoznom azt a "terhet", hogy én vagyok erőtlen és másokra bízom életem, egészségem.
Engednem kell, hogy ápoljanak, gondozzanak, gyógyítsanak. Szükségem van rá, mert ezáltal maradok alázatos. Hogyan tudhatnám a szenvedők kétségeit, félelmeit oszlatni, ha én magam nem megyek át mindazokon, amiken ők? Se hitele, se ereje nem lenne vigasztalásomnak. Annyira áldom az ÚRat, hogy megerősít engem, és felövez, hogy Vigasza legyek a szükségben lévőknek. Őérte vállalom, hogy elvigyen a nehézségek völgyébe. Hogy megízleltessen velem minden szükséges sötétségét, mert tudom, áldozatomnak: gyümölcse lesz. És mindeközben láthatom, hogyan vesznek körbe szerető ölelések. Amiképpen mások engem erősítenek, nekem is majdan úgy kell, ha felépülök. Mindig drága jó Pali bácsi jut eszembe, aki teljesen bénán feküdt, és örömmel átitatva várt engem, hogy vele legyek, segítsem. Azt mondta nekem: "bogikám, ha újra kezdhetném az életem, csak azt csinálnám, amit maga, beteg embereken segítenék, mert csak most tudom, hogy mit jelent itt, ágyban feküdve kiszolgáltatottan élnem, és milyen nagy kincs, hogy maga jön és segít nekem."
Mindig erre gondolok, és arra, hogy minden bizonnyal még kevéssé éreztem át, éltem át a beteg vagy lelkileg erőtlen emberek minden szükségét, ha az ÚR jónak látja, hogy néha-néha belevezessen a mélységekbe. Áldom Őt és magasztalom. Mert bizton tudom, ha ilyen nagyon kell lelkemben és testemben szenvednem, gyötrődnöm, akkor abból a világnak később nagyon nagy áldása lesz. Nékem megaláztatás és fájdalom, a világnak áldás. Majd Ő felemeli fejemet, és újra megerősít, felövezi derekamat, hogy a bennem megnyilatkozó erejével újra megszégyenítsen engem: 'na látod bogi, csak én adok neked erőt, hát nem bíztál bennem?, bízz bennem, ne légy hitetlen, hanem hívő, megerősítelek. Ne félj, és ne rettegj, mert veled leszek, mindenütt amerre jársz, ahogyan megígértem neked. El nem hagylak téged, sőt győzelmes jobbommal támogatlak. Mert a szegényekben, kicsinyekben, és gyengékben telik kedvem. Hogy általuk megmutassam a világnak saját dicsőségemet. Így lesz ez, akkor is ha akarod, s akkor is ha nem. Akkor is, ha hiszed, s akkor is ha nem, de mégis: bízz bennem. Hányszor mondjam el neked, oh kicsiny hitetlen báránykám. Sebed begyógyul, mert bekötözlek. Enyém vagy. Nevedet kezembe írtam. Hogyan felejthetnélek el?! Értem, hordozod keresztedet.' 

Tehát ilyen formán adom közre az alábbi igéket. A fordítás Károli.


Majd megtudod, 
hogy békességben lesz a te sátorod, 
s ha megvizsgálod a te hajlékodat, 
nem találsz benne hiányt.
Jób 5,24


Vessed az Úrra a te terhedet,
Ő gondot visel rólad,
és nem engedi,
hogy valamikor
ingadozzék, az IGAZ.
Zsolt 55,22



Én vagyok az út, az igazság és az élet;
senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
Jn 14,6


Hagyjad az Úrra a te útadat, és bízzál benne, majd Ő teljesíti.
Zsolt 37,5
(ezt 3x kaptam)


Óh Uram, Ábrahámnak, Izsáknak és Izráelnek Istene, 
hadd ismerjék meg e mai napon,
hogy te vagy az Isten az Izraelben, 
és hogy én a te szolgád vagyok,
és hogy mindezeket a te parancsolatodból cselekedtem.
1Kir 18,36




Hallgass meg engem, Uram, hallgass meg engem,
hogy tudja meg e nép,
hogy te, az Úr vagy az Isten,
és te fordítod vissza az ő szívöket!

1Kir 18,37


Ne félj.
Mert többen vannak, akik velünk vannak, mint ővelük.
2Kir 6,16



Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek előtt,
hogy lássák a ti jó cselekedeteiteket,
és dícsőítsék a ti mennyei Atyátokat.
Mt 5,16


Mert valátok régen sötétség,
most pedig világosság az Úrban:
mint világosságnak fiai úgy járjatok.
Ef 5,8


Így szól az Úr Isten:
Egybegyűjtelek titeket a népek közül 
és együvé hozlak titeket a tartományokból,
amelyekben szétszórattatok,
és adom néktek Izráel földjét.
Ez 11,17


Hanem bizonyára megszabadítlak téged,
nem esel el fegyver miatt,
és a lelked zsákmányul lesz néked,
mert reménységed volt bennem, 
azt mondja az Úr.
Jer 39,18
(... mert bíztál bennem.)



Mert én tudom az én gondolatimat,
amelyeket én felőletek gondolok,
azt mondja az Úr;
békességnek és nem háborúságnak gondolata,
hogy kívánatos véget adjak néktek.
Akkor segítségre hívtok engem, 
és elmentek és imádtok engem,
és meghallgatlak titeket.
És kerestek engem és megtaláltok, 
mert teljes szívetekből kerestek engem.
Jer 29,11-13


Ha pedig megtérendétek hozzám 
és megtartjátok parancsolataimat
és cselekszitek azokat:
még ha az égnek utolsó szélén volnának is szétszórt gyermekeitek,
onnan is összegyűjtöm őket és beviszem arra a helyre, 
melyet választottam,
hogy lakozzék ott az én nevem!
És ők a te szolgáid és a te néped, 
akiket megszabadítottál a te nagy erőd által és a te erős kezed által!
Neh 1,9



Gyönyörködjél az Úrban, 
és megadja néked szíved kéréseit.
Hagyjad az Úrra a te útadat,
és bízzál benne, majd ő teljesíti.
Felhozza a te igazságodat,
mint a világosságot,
és a te jogodat, miként
a delet.
Zsolt 37,4-6


Vezette őket nappal felhőben,
és egész éjen át tűznek világosságában.
Sziklákat hasított meg a pusztában,
és inniok adott bőségesen, 
akárcsak a mélységes vizekből.
Patakokat fakasztott a kősziklából,
és folyamok módjára vizeket ömlesztett.
Zsolt 78,14-16



Senki sincs olyan szent, mint az Úr.
Sőt rajtad kívül senki sincs.
Nincsen olyan kőszál mint a mi Istenünk.
1 Sám 2,2


Az Úr megnyitja a vakok szemeit,
az Úr felegyenesíti a meggörnyedteket;
szereti az Úr az igazakat.
Megoltalmazza az Úr a jövevényeket;
árvát és özvegyet megtart,
és a gonoszok útját elfordítja.
Zsolt 146,8-9


És az Istennek békessége uralkodjék a ti szívetekben,
amelyre el is hívattatok egy testben; és háládatosak legyetek.
Kol 3,15



Amint Mózesre hallgattunk, 
épen úgy hallgatunk majd te reád,
csak legyen veled az Úr, a te Istened,
amiképen vele volt Mózessel.
Józs 1,17



És ha előbbi állapotod szegényes volt,
ez utáni állapotod boldog lesz nagyon.
Jób 8,7
(Bár először kicsiny voltál, végül igen naggyá leszel. /Biblia Tanács fordításában)


Ami lehetetlen az embereknek, az Istennek lehetséges.
Lk 18,27


Megparancsoltam neked, hogy légy erős és bátor.
Ne félj és ne rettegj, mert veled van Istened, az Úr,
mindenütt, amerre csak jársz.
Józs 1,9



Ne félj, mert megváltottalak,
neveden szólítottalak,
enyém vagy.
Ézs 43,1

Nincsenek megjegyzések: