"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. szeptember 28., szombat

A saját számaink



Megyünk együtt tovább az úton.

Tegnap töröltem az összes piszkozatomat.
Az Ellenség volt az utolsó, amit még közreadtam.

És az ellenség az utolsó, amit nem adok ki.

Mert, hát ki, vagy mi az ellenség?

Egy úton, lehet-e egyáltalán ellenség, ahol az útszélét, beakadt, beragadt, beszorult, elkóborolt bárányok, juhok jelzik.



Ez egy szűkös, tüskés, keskeny út.

A keskeny úton, nincsenek kecskék, sem farkasok, ezt az utat messze kerülik.

Még az út túloldalára sem köszönnek... át nekik. Mert hát az a másik út.

---

Nincs harag. Mindenki megy a maga útján.

Jézus mondott valami olyasmit, hogy tökéletes.


"Mert ha azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem ugyanezt teszik-e a vámszedők is?
És ha csak atyátokfiait köszöntitek, mennyivel tesztek többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a pogányok is? Ti azért legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes."
Mt 5,46-48

Van egy olyan, hogy nem elvárjuk, hanem megtesszük.

Nem mi várjuk el, hogy hozzánk jók legyenek, hanem mi leszünk jók azokhoz, akik hozzánk ... (mit mondjak?) nem illenek, gonoszak, rosszak (?)


Testvérem: Neked írom a blogomat.

Neked beszélek, veled járom az utam.

Ez egy másik út.

---

Tudod, el kell mondanom valamit.
Sosem gondoltam, hogy az én utam bárkinek is jó lenne.
Sőt.
Tudom, hogy mivel jár: A tökéletes út.
Ezért aztán amennyire lehetett még magamat is lebeszéltem erről az Útról.
Egy ruha, egy saru, meg minden, ami tudod ... szóval mindent odaadni.... ?!
még az utolsó morzsát is?
Mindent elégetni magunkból, hogy végül a világ... hogy is mondtad, a világ sötétben van ...
hogy végül a sötét világnak megszűnjek létezni, ...
Ez a halál.
Egyfajta halál. Az én halálom.
A világnak meghalni.
Ez nehéz kereszt.
A saját keresztem.
Megtalálni az Urat.
Az Én Uramat.

---

A szeretet romantikus dolog.

Eggyé válni testvéremmel. Romantikus szöveg (nek tűnik).

De nem! Ahogy az Atya és Krisztus érti, abban van valami több, mint romantika, mint erőltetett áldozathozatal. Több az, ha itt a Földön elmélkedünk rajta: Valaminek a megértése.

Kezdjük tehát a másik oldalról.

Te, kérdezhetek valamit? - 

Hogyan Szeret minket az Atya? Körül tudnád nekem írni? Úgy szeretném tudni, hogy szeret engem az Atya. Mennyire?



Másolok ide egy Igét neked

"úgy szeretted őket,
ahogyan engem szerettél"
/Jn 17,23/

"ÚGY SZERETTED ŐKET.

AHOGY ENGEM SZERETTÉL."

- Mondja Jézus.

"Jézust megölték." - Mondja a keresztény.
"Engedte meghalni az Atya" - Mondja a vád. - "Hogyan szerethette volna?"

Oly jó lenne beletekinteni abba a Szeretetbe, ahogyan az Atya szerette a Fiút.
Valami igen dicsőséges dolog lehet az. Nem?

És Jézus mondja:

ÚGY SZERETTED ŐKET.

AHOGY ENGEM SZERETTÉL.

Nincs ebben ellentmondás?
Szeret minket az Atya? Vagy nem?
Kiszolgáltat, hogy meghaljunk és elvesszünk?
Vagy dicsőségre visz minket?

Miért is kétségeskedünk, mint Egyiptomban, vagy a Pusztában tévelygők?

Talán nem jelentette ki Jézus elég világosan, hogyan szerette Őt az Atya?

Mi a jutalmatok, ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek? Mt 5,46
kérdezi Jézus.

Jutalom? - ???

Bőven van miből szeretned testvérem! - oh magamnak is írom. :) - szeress, hát, mert bőven van miből most, és bőven lesz jutalmad a Mennyben.
Hiszen Jézus szeretett a legjobban és a legtöbbet, ezért lett neki a legnagyobb mennyei jutalma.

De!
Isten rendelkezésedre bocsájtotta, saját irgalmát, kegyelmét, szeretetét neked, és ha szereted, ellenséged, ahogy az Atya is szereti őket, mert felhozza napját gonoszokra és jókra, akkor nagy lesz örökkévaló jutalmad. Bőven van miből szeretned testvéredet, felebarátodat és sőt még ellenségedet is itt a Földön.

De! Honnan is? Saját erőből BIZTOS NEM.

---

Biztos van egy kulcs.
/Ezt már megint magamnak írom, mert te mindent úgy is tudsz/

Ahhoz, hogy szeressek. Szeressem ellenségem biztos van egy mennyei kulcs, mennyei kegyelem. Nem?

Lehetetlenség az ellenséget szeretni, csak Krisztus kegyelmével, Isten ajándékával lehet, tehát Őtőle kell elkérni. (? )
Ez egy mennyei ajándék. (? )
Az ellenség szeretete, egy mennyei ajándék. (? )

---

Találtam egy kulcsot.

Jézus imádkozott valami olyasmiért, hogy mi, követői 'ezt' a fajta szeretetet megkapjuk, így szól az imája:

Atyám, azt akarom
/Jn 17,24/

"akiket nekem adtál, azok is ott legyenek velem, 
ahol én vagyok, hogy lássák az én dicsőségemet, 
amelyet nekem adtál, 
mert szerettél engem 
már a világ kezdete előtt."


hogy az a szeretet, 
amellyel engem szerettél, 
bennük legyen, 
és én is őbennük.
/Jn 17,26/


Nem lehetetlen, Jézus imádkozott ezért:
Hogy szeretet legyen bennünk.
Ez az amit kérni kell!

Szeretet legyen bennem, testvérem, feléd,
azzal a szeretettel, ahogy az Atya szerette a Fiút.
Ebből aztán bőven lehet adni, ellenségeimnek is. 


Nincsenek megjegyzések: