Részlet, Alexander Jay: Az Élő Jézus vagy a vallásosság? című írásából:
"Most azonban nézzük meg azoknak a tanításait, akik Isten feltétlen szeretetére apellálva, úgy gondolják, hogy az Isten gyülekezete nem lehet kitéve sem az Antikrisztusi üldöztetésnek, sem pedig az azt követő nagy nyomorúságnak. Egyszóval megnézzük, mi történik az Antikrisztusi idő alatt és a nagy nyomorúság ideje alatt. Vajon lesznek-e a földön akkor még igaz hitű keresztények vagy már elragadtatnak a nagy megmérettetés és próbatétel előtt. Pál azt mondja, hogy Jézus eljövetelét, meg kell, hogy előzze a nagy szakadás és a bűn emberének, a veszedelem fiának megjelenése.
II. Thes. 2;3. Ne csaljon meg titeket senki, semmiképen. Mert nem jön el az addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia,
II. Thes. 2;4. Aki ellene veti és főlébe emeli magát mindannak, ami Istennek vagy Istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát.
Az olvasott szakadás szó többek szerint egyet jelent az elragadtatással. Ezzel akarják bizonyítani, hogy az elragadtatás az Antikrisztus előtt lesz. Valójában erről szó sincs. A szakadás az szakadást jelent. Azaz különválást. Ez lesz a keresztény emberek nagy megpróbáltatása. Ezt a szakadást az Antikrisztusnak való behódolás fogja előidézni, mégpedig a következő képen. Az Antikrisztus hatalmas csodákat és jeleket fog tenni, hogy ha lehetséges elhitesse a választottakat is. Megköveteli, hogy Istenként imádják őt és uralkodni fog a föld népei felett. Azt is megköveteli mindenkitől, hogy a homlokukra vagy a jobb kézfejükre feltegyék az ő "bélyegét ill. pecsétjét", mely a nevét vagy nevének számát fogja tartalmazni. Az emberek csak ennek a "pecsétnek vagy bélyegnek" a birtokában vásárolhatnak és adhatnak el. Ez biztosítja az emberek megélhetését. Aki nem imádja a fenevadat, és nem veszi magára annak bélyegét, az teljesen ki lesz zárva a biztos megélhetést nyújtó piacgazdaságból. Az Antikrisztust imádni fogják a föld lakosai. A hitetlenek, akikben nincs meg a Krisztus Lelke és nem az övéi, azok minden bizonnyal feltétel nélkül felveszik magukra ezt a jelet. A keresztények részéről itt lesz a nagy szakadás a nagy próbatétel. Ugyanis akik Krisztusban bíznak, azok nem veszik fel magukra a fenevad bélyegét, akik pedig bizonytalanok, és csak vallásosak, és Krisztus Lelke sincs meg valóságosan a szívükben, azok a megélhetés miatt minden bizonnyal behódolnak az Antikrisztus akaratának.
Mát. 24;24. Mert hamis Krisztusok és hamis próféták támadnak, és nagy jeleket és csodákat tesznek, annyira,, hogy elhitessék, ha lehet, a választottakat is.
Jel. 13;16. Azt is teszi mindenkivel, kicsinyekkel és nagyokkal, gazdagokkal és szegényekkel, szabadokkal és szolgákkal, hogy az ő jobb kezükre vagy a homlokukra bélyeget tegyenek;
Jel. 13;17. És hogy senki se vehessen, se el ne adhasson semmit, hanem csak akin a fenevad bélyege van, vagy neve, vagy nevének száma.
Mivel a Krisztusban bízó igaz hitű keresztények lesznek azok, akik nem veszik fel magukra az Antikrisztus bélyegét, ezért a fenevad egy idő után ellenük fordul, és őket okolja majd minden bajért és problémáért, miközben el nem szenvedheti, ha valaki nem imádja őt, és nem hódol be neki. Jézusról, mint megváltóról, az Atya egyszülött Fiáról pedig hallani sem akar. Azt állítja majd magáról, hogy ő a megváltó.
Jel. 13;6. Megnyitá azért az ő száját Isten ellen való káromlásra, hogy szidalmazza az Ő nevét és az Ő sátorát, és azokat akik a mennyben laknak.
Jel. 13;7. Az is adaték néki, hogy a szentek ellen hadakozzék, és őket legyőzze; és adaték néki hatalom minden nemzetségen, nyelven és népen.
Mát. 24;15. Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg):
Mát. 24;16. Akkor, akik Júdeában lesznek, fussanak a hegyekre;
Láthatjuk, hogy az Antikrisztus ideje alatt bizony még itt lesz a gyülekezet. Eme beszédek nem egy következő keresztény generációnak szólnak, ill. egy újabb szövetség szentjeinek, ahogy azt némelyek gondolják. Ha az elragadtatás az Antikrisztus előtt történne meg, akkor a távozó gyülekezettel a Szent Szellem is elvétetik velük együtt a földről. Mint tudjuk Szent Szellem nélkül nincs újjászületés, nincs megszentelődés és nincs Istennek való elpecsételés. Ezek után az Antikrisztus sem hadakozhatna olyan szentek ellen, akik nem engedelmeskednek, és nem hódolnak be neki.
A Jelenések könyvének 17. részében olvashatunk a nagy paráznáról, aki egyesül az Antikrisztussal és megrészegedett a Szentek vérétől, akiknél a Jézus bizonyságtétele van. János pedig csodálkozással és döbbenettel nézte a látomást.
Jel. 17; 6. És látám, hogy az asszony részeg vala a szentek vérétől és a Jézus bizonyságtevőinek vérétől; és nagy csodálkozással csodálkozám, mikor látám őt.
A nagy parázna több mint valószínű, hogy a keresztény vallás ismert nagy képviselője a Katolikus vallás lesz, vagy annak egy egyesült ökumenikus formája. Keresztény öli a keresztényt. Ezen, valóban van mit csodálkozni. De mi ne csodálkozzunk rajta, mert Jézus megmondta, hogy mindezeknek meg kell lenniük. A Jelenések könyvének 6. részében pedig olyan vértanúságot szenvedett, meghalt szentek lelkeiről olvashatunk, akik már türelmetlenül várják az ítéletet és az Úr bosszúállását. Jézus pedig türelemre inti őket azzal, hogy még néhány kereszténynek, ugyanúgy vértanúságot kell, szenvedne, ahogy nekik is.
Jel. 6; 9. És mikor felnyitotta az ötödik pecsétet, látám az oltár alatt azoknak lelkeit, akik megölettek az Istennek beszédéért és a bizonyságtételért, amelyet kaptak.
Jel. 6; 10. És kiáltanak nagy szóval, mondván: Uram te szent és igaz, meddig nem ítélsz még, és nem állasz bosszút a mi vérünkért azokon, akik a földön laknak?
Jel. 6; 11. Akkor adatának azoknak egyenként fehér ruhák; és mondaték nékik, hogy még egy kevés ideig nyugodjanak, amíg beteljesedik mind az ő szolgatársaiknak, mind az ő atyjokfiainak száma, akiknek meg kell öletniök, amint ők is megölettek.
A 7. részben ezekről a szent vértanúkról olvashatunk, akiket üldöztek és megöltek a nagy nyomorúság időszakában.
Jel. 7; 14. És mondék néki: Uram, te tudod. És monda nékem: Ezek azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból és megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében.
Tehát a szakadás egy nagy és éles kettéválást jelent a keresztény valláson belül. A Hamis próféta és az Antikrisztus, vagy az élő, de akkor még számunkra nem látható Jézus? Eme keresztények közötti szakadásról szólt Jézus is az utolsó időt illetően, amikor is a hit hű keresztények kitartanak majd mind végig Jézus és az igazság mellet. A keresztény vallásokon belül meghasonlások támadnak majd akkor.
Luk. 21; 12. De mind ezeknek előtte kezeiket reátok vetik, és és üldöznek titeket, adván a gyülekezetek elé, és tömlöczökbe és királyok és helytartók elé visznek az én nevemért.
Luk. 21; 16. Elárulnak pedig titeket szülők és testvérek is, rokonok és barátok is; és megölnek némelyeket ti közületek.
Mát. 24; 10. És akkor sokan megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást.
Jézus következő szavaiból kiindulva arra lehet következtetni, hogy az Antikrisztus és a nagy nyomorúság közötti időszakban sem történhet meg az elragadtatás, ugyanis azt tárja elénk, hogy az antikrisztusi időnek, közvetlen folytatása a nagy nyomorúság.
Abból indul ki és annak lesz a következménye, amelybe bizony belekerülnek a keresztények is. Sőt néhány ige alapján arra lehet következtetni, hogy rajtunk keresztényeken fog elkezdődni a nyomorúság, mert a Jézusba vetett hit miatt, nyomorúságra adnak majd minket. Elkezdődik a szentek üldöztetése. Ezt mondja nekünk az Úr.
Mát. 24;8. Mind ez pedig a sok nyomorúságnak kezdete.
Mát. 24;9. Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért.
Mát. 24;21. Mert akkor nagy nyomorúság lesz, amilyen nem volta világ kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha.
Mát. 24;22. És ha azok a napok meg nem rövidíttetnének, egyetlen ember sem menekülhetne meg; de a választottakért megrövidíttetnek majd azok a napok.
Mát. 24;13. De aki mindvégig állhatatos marad, az idvezül.
Jézus a Mát. 24;6. versben, figyelmeztet bennünket, keresztényeket, akik hiszünk és bízunk benne, hogy mindezeknek meg kell lennie. Ezért ne féljünk, és ne rémüljünk meg, hanem amikor látjuk mindezeket beteljesedni, tudjuk meg, hogy közel van az ajtó előtt. Azaz hamarosan visszajön.
Mát. 24;33. Azonképen ti is, mikor mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy közel van az ajtó előtt.
Néhányan úgy gondolják, hogy a nagy nyomorúságban csak a zsidóknak lesz részük, mivel a Krisztus gyülekezete már az Antikrisztus előtt elragadtatik. Jézus néhány szavából pedig úgy sejlik, hogy az csak a zsidóknak szól, ill. őrájuk vonatkozik, nem pedig az egész kereszténységre. Nos erre semmilyen igei bizonyíték nincs. A Mát. 24; 15-20. nem támasztja alá ezt az állítást, bármennyire is szeretnék néhányan. A nagy nyomorúság az egész világot érinti majd, nem csak Izraelt és a zsidókat. Jézus azt a meghatározást használta, hogy "akik akkor, abban az időben Júdeában lesznek". Nyilván azért, mert ők közel lesznek a tűzhöz, hiszen az Antikrisztusnak ott lesz a székhelye. Ezek a mondatok pedig nem csak a zsidóknak szólnak, hanem mindazoknak, akik a Jézus Krisztusban hisznek és bíznak. A Jel. 12; 13-18.-ból világosan látszik, hogy a sárkány mindent elkövet a zsidók (mint asszony) ellen, de nem ér el vele semmit. Ezért azok ellen gerjed, akik őrzik az Isten parancsolatjait és a Jézus Krisztus bizonyságtételét.
Jel. 12; 17. Megharaguvék azért a sárkány az asszonyra, és elméne, Hogy hadakozzék egyebekkel az ő magvából valókkal,Az Isten parancsolatainak megörzőivel, és akiknél vala a Jézus Krisztus bizonyságtétele
Ezek az igék mind azt mutatják, hogy az elragadtatás semmiféleképpen sem történhet meg napjainkban, megelőzve az Antikrisztust és az azt követő nagy nyomorúságot. Aki az igazságra kíváncsi az láthatja tisztán és világosan az igék alapján, hogy az Jézus visszajövetelekor fog megtörténni. (I. Kor. 15;51-52. I. Thes. 4;15-17. Mát. 24;30-31.) Jézus és Pál hozzánk intézik szavaikat. Nem engedhetjük el azokat a füleink mellett. Jézus azért figyelmeztetett minket, hogy fel legyünk készülve az elkövetkezendőre. A korai keresztények Jézust várták vissza és nem az elragadtatást. A kereszténység Jézust váró nem pedig elragadtatást váró. Akik Jézus helyett az elragadtatást várják, azok csalódni fognak. Mind amellett pont ezért veszélyes az elragadtatás korai várása, mert akik így gondolkodnak, és ez lebeg a szemeik előtt, azok nem fogják majd észrevenni a világ lassú átformálódását. Így azt sem fogják majd észrevenni, hogy már rég az Antikrisztusnak hódolva élnek, azt mondván magukban: Nincs semmi gond és probléma, hiszen még nem történt meg az elragadtatás. Az Úr sem tenné ki az övéit ilyen hatalmas nagy megpróbáltatásnak, hiszen szeret minket az Úr, és azt akarja, hogy anyagiakban bővelkedjünk, és teljes idejű földi életünket egészségben éljük le.
A Szent Írás nekünk szól, egészen Jézus visszajöveteléig. A biblia nem az elragadtatásig szól. Butaság és logikátlanság azt gondolni, hogy mi keresztények megússzuk a kemény próba idejét a korai elragadtatással. Valamint arra gondolni, hogy a Szent Írás további részei azon szentekre vonatkozik, akik majd az elragadtatás hatására fognak megtérni. Ezek üres mellébeszélések és félrevezetések. Mint azt már mondottam, ha a gyülekezet elragadtatik, akkor vele együtt elvétetik a Szent Szellem is a földről. Szent Szellem nélkül pedig nem lehet megtérni és újjászületni. Tehát semmiféleképpen nem szólhat az írás kemény próféciái egy elragadtatás utáni új generációs gyülekezetnek, ill. egy számunkra még nem ismert, újabb szövetség szentjeinek, ahogy azt jó néhányan gondolják. Eme hamis tanítások és félrevezetések célja, hogy lerakják és elkészítsék annak az útnak az alapjait, mely a veszedelemre visz, nem sok idő múlva."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése