"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2021. október 16., szombat

Erő a szeretethez

 

Posta Imréhez kapcsolódóan - akiről semmilyen hírt, még a felesége sem kap, de már két hete valahova elzárta a hatóság - gondoltam megosztok egy könyvajánlást. 

Martin Luther King Jr. örök klasszikus. Nekem, mint baptista teológusnak különösen. Meleg szívvel ajánlom ezt a könyvét olvasásra. 




Az aktuális időnkbe vágó idézet tőle:

"Nemrégiben ismertem fel az erőszakmentesség alkalmazásának lehetőségét a nemzetközi kapcsolatokban. Jóllehet nem voltam meggyőződve a háború hatékony voltáról nemzetközi konfliktusok esetén, mégis úgy éreztem, hogy bár a háború sosem lehet pozitív jelenség, negatív jóként megelőzheti egy gonosz erő növekedését és elterjedését. Bármilyen borzalmas is a háború, talán jobb lehet, mint megadni magunkat egy totalitárius rendszernek. Most azonban úgy hiszem, hogy a modern fegyverek potenciális pusztító ereje teljesen kizárja, hogy újabb háborút indítsunk, akár egy totalitárius rendszer megdöntésére. Ha abból indulunk ki, hogy az emberiségnek joga van a túlélésre, akkor valami alternatívát kell találnunk a háború és a rombolás helyett. Ma, amikor űrjárműveink és irányított ballisztikus rakétáink vannak, választási lehetőségünk csak az erőszakmentesség vagy a nemlét között van.

Nem vagyok vaskalapos pacifista, de igyekeztem olyan realisztikus pacifizmust elfogadni, amely adott körülmények között a pacifista álláspontot a kisebb rossznak tartja. Nem állítom, hogy mentes vagyok azoktól a morális dilemmáktól, amelyekkel a keresztény non-pacifisták szembenéznek, de meggyőződésem, hogy az egyház nem maradhat néma ..."

"Valóban nagyszerű időket élünk. Ezért még nem vagyok csalódott a jövőt illetően. Tény, hogy a tegnap könnyed optimizmusa ma már lehetetlen. Tény, hogy olyan világválsággal nézünk szembe, amelyben gyakran állunk az élet nyugtalan tengerének morajlásában. De minden válságnak megvannak a maga veszélyei és lehetőségei is. Hozhat megváltást és megsemmisülést is. Egy sötét, zavart világban is eljöhet Isten országa - az emberi szívekben."


Nincsenek megjegyzések: