"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2020. november 28., szombat

Márk 2,13-3,12

 

A szombat kérdése ragadott meg. Itt ebben a fejezetben már megjelennek a farizeusok. Jézus rámutat, hogy a 7. nap, a nyugalom napja, az emberért lett. Nem pedig az ember a szombatért, mint valami vallási ünnepért. Jézus sajnálta a farizeusokat szívük keménysége miatt. Ezt én is sokszor érzem emberek felé, amikor látom, hogy menthetetlenül vakok, mert nem akarnak látni és süketek, mert nem akarnak hallani. Főleg vallásos szekta tagoknál láttam ezt a fajta igen oktalan és céltalan – Isten szempontjából teljesen  gyümölcstelen keménységet. Mert ennek az útnak a vége nem öröm. De még a járásában sincs öröm. Csak élettelen keménykedés.

Akinek valami baja volt, megrohanta őt.

A tisztátalan lelkek pedig leborultak előtte. Erről egy eset jutott eszembe, amikor egy kórházban beteglátogatáson voltam, a kertben sétáltunk, a pszichiátriai osztály közel volt. Egyszer csak elém jött egy ismeretlen beteg nő és leborult előttem a földig. A földön hajladozott előttem térdein ülvem és hangosan hosszan kiáltozva azt mondta: „te szent vagy, te nagyon szent vagy, imádkozz értem. Könyörgöm, imádkozz értem. Könyörgöm. Könyörgöm.” Ezt, aki csak arra felé volt mind látta és hallotta döbbenten. Én akkor nem tudtam ez mit jelent, de tudtam, hogy nem Isten jelenti ki rólam az igazságot neki. És lecsitítottam, mint Jézus, majd elküldtem, de közben arra is figyeltem, hogy aki velem van, és sokkot kapott ne botránkozzon meg, valamint hogy hogyan tudnánk elfutni, ha megtámadna. Erre nem került sor, mert hallgatott rám és elment. Később arra is rájöttem, hatalmam lett volna, arra is, hogy Jézus neve által megszabadítsa általam az ÚR, a tisztátalan lélektől. A hirtelen jelenet azonban megzavart, megijesztett, nemcsak engem, azt is, aki velem volt. Tanítás volt ez az eset nekem, hogy Isten gyermekeinek minden igazságra fel kell készülniük, mert Jézus mondta, ugyanazt cselekszitek majd, sőt még ennél nagyobbakat is, hogy az Atya megdicsőüljön. 

Jézushoz most már Galileán kívülről is jönnek, egész Izraelből sőt a környező helyekről.


Nincsenek megjegyzések: