"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2024. augusztus 13., kedd

1No

 

kicsit kavarog bennem minden.

Hétvégén nehéz döntést hoztam.

Közben rohan tovább az élet.

Itt is, ott is. 

Egy-egy hang elér hozzám.

Ma ülök egy tárgyalóasztal mellett ...

s úgy adom jelenlétem, mint 12 éve,

amikor a haldoklók kezét fogtam.


kicsit kavarog bennem minden.

Hétvégén nehéz döntést hoztam.

S közben rohan az élet.


Újabb könyvcsomag jött ma.

Bár a Háború és Béke után azt mondtam, vége.

Örökre vége.

Veronika jut eszembe, pszichológus barátném, Debrecenben,

csak nevetek... soha nincs vége.

Semminek.


Kavarog a fejem.

Itt egy gondolat, ott egy.


Nem akarok depressziós lenni. Nem akarom siratni a magyar embereket. Ma bejött hozzám egy ügyfél. Cigányasszony. A jobb fajta. Ahogy leült megkérdezi tőlem: 

- de hogy szólíthatom?, egy ilyen vezetőt?

            Fölhúzhattam a szemöldököm. Ránéztem: 

- Boglárka. 

- Na jó, de mégis? Hogyan szólítsam?

            Megráztam a fejem:

- Boglárka. Ilyen egyszerűen.


Nemesek, polgárok, férfiak és nők. Feudalizmus, polgárosodás, modernizáció, Marx, Julius Evola, Wells, 100 év, 1945, Inman, 20 év, 30, az Egy. Hawkins, ...  Zrínyi és A csend. Magyarok.

Ennyi.

Túlparton a róka, folyón kel át, 
recseg a lába alatt a jég, óvatosan lépked. 
Végül mindent aláaknáz és robban az egész. 


Megfesteném. Bíz' Isten, ha lenne időm, meg én. 

Nincsenek megjegyzések: