"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2012. február 19., vasárnap

Jézabel szelleméről












Vizsgáld meg te is mennyi van benned jézabel szellemiségéből: (nevét írjuk kicsivel)


- Van-e benned ebből a szellemiségből? Saját érdekedben hazudtál-e már, s hamis tanút vettél-e igénybe igazad bizonyítására és Te voltál-e hamis tanú?

- Üldözted-e a hívő embereket? Hazudtál-e ellenük, s bántottad-e Isten népét másoknak igaztalanul, hogy megerősítsd a pozíciód?

- Gyermekáldozat az is, amikor elzárod Isten szeretete elől a kisgyermeket. Nem engeded közelükbe Isten népét, nehogy megtérjenek és hitben növekedjenek.

A modern kori jézabel igaz Istentisztelőnek látszik, de a háttérben önimádás van.

Jézabel küldetése, hogy megölje az Úr prófétáit. További jellemzők: szörnyen agresszív, haragos, határozott, kontrollál, önimádó, hatalomra vágyó, önjelölt vezető, manipuláló, meg nem tért, hitető erő és rettenetesen gonosz.

Jézabel nevének jelentése lakhely nélküli, de a legtisztábban úgy adható vissza, hogy önimádó. Fő tevékenysége a manipulálás, uralkodás, tekintélybecsmérlés és célja, hogy ezt az Isten gyülekezetén tegye.

Jézabel gyűlöli a megtérést, alázatosságot, közbenjáró imát. Mert ezek döntik meg hatalmát. Ha valaki nem működik együtt akaratával annak következményei lesznek. Ez a szellem embereket használ tárgyként, hogy szükségeit betöltse. Az ellen fordul, aki nem hajlandó akaratát tenni vagy nem enged neki különösen akkor, ha a múltban már sikeresen manipulálta az illetőt. A NEM a döntő szó, amikor a szellemi tekintéllyel rendelkező ember nemet mond neki, kész a harcra. Jézabel egy hadakozó szellem, aki mindig kész a támadásra és a bizonytalanság szférájában szeret mozogni.

Jézabel támadási formái, az ellen, aki ellene mer mondani:

- a hírnevét próbálja aláásni

- hamis vádakat állít fel ellene

- aláássa az illető hitelességét

- becsméreli a tekintélyét

- kétségbe vonja az illető szolgálatát

Nagyon megsérthető, ha a tekintélye meg van kérdőjelezve. Az uralkodási vágy és az erőharc szakadást és rövidzárlatot okoz. Nem mondhatsz nemet ennek a szellemnek, ha mégis megteszed abból nagy probléma lesz.

Nagyon gyakran, aki hordozza ezt a szellemet szünet nélkül beszél, szükségét érzi, hogy hatalmat szerezzen leuraljon minden beszélgetést. Minden beszélgetése egyoldalú, a másik fél csak hallgató.

Jézabel mestere a kritizálásnak, zúgolódásnak, a panaszkodásnak, hízelkedésnek, aki ellenáll neki szidalmazva és átkozva van, de akik Isten védelme alatt vannak ezek az átkok áldássá lesznek az életükben.

A megtérés, alázatosság HATALMAS fegyver jézabel ellen. Nem lehet találkozni olyan jézabelt hordozó emberrel, aki bevallja, hogy tévedett vagy bűnös egy dologban. 

Ahhoz, hogy az illető véglegesen szabad legyen, megszabaduljon naponta Jézus kontrollja alá kell helyezze az életét. Az alázatot mindennap kell gyakorolja. Egyedül Istennel lehetséges megszabadulni tőle.


Bővebben:
http://www.hiszed-e.eoldal.hu/cikkek/reggeli-gondolatok/jezabel.html

---

Részlet, David Wilkerson: A krisztusi áldás teljességének megszerzése c. prédikációjából:

"... Még az Istenfélő Illés is megakadályoztatott, hogy belépjen Isten áldásának teljességébe. Isten csodálatos mértékben használta Illés prófétát, aki megtört szívvel osztotta meg az Úr fájdalmát Izráel visszahanyatlása miatt. Ez a próféta hatalmas csodákat művelt Isten nevében. Mégis, mint Mózes, akit Isten nem engedett be az Ígéret földjére, Illés visszamaradt az Isteni áldás teljességétől.

Ismeritek Illés történetét, győzelmét Kármel hegyén. Ez az Istenfélő próféta tüzet imádkozott le az égből és leölte Baál prófétáit. Ezután esőért imádkozott és annyi eső esett, hogy a több éves szárazságnak vége lett Izráelben. Mikor a nép látta mindezt azonnal bűnbánatot tartott, elfordult a bálványoktól és visszatért az Úrhoz.

Itt szeretném a történetet folytatni, amikor a nép a főváros, Jezréel felé rohant, a történtek hihetetlen hírével. Illés megelőzte a lovas szekereket is, és megállás nélkül 32 km-t futott. A Biblia azt mondja, "És lőn az Úr keze Illésen." (1 Királyok 18:46) amint igyekezett előre, Illés egy Isteni küldetésben volt. "Az Úr keze" rajta volt, vagyis vezette őt. Isten egy céllal küldte Illést vissza Jezréelbe. Mi volt ez a cél?

Valami, amit Illés kiáltott Kármel hegyén feleletet ad erre, "mindezeket a te parancsolatod miatt cselekedtem." (1 Kir.18:36) Vagyis, "Uram tudasd mindenkivel, hogy a te szolgálatodban teszek mindent. Amit itt ma tettem, egyszerűen a te parancsolatod volt, melyet imádságon keresztül kaptam meg."

De a gonosz Jézabel királynő hallott a tettekről. Mikor meghallotta, hogy Illés megölte hamis prófétáit, halállal fenyegette meg. A Biblia azt írja, "És Akháb elbeszélte Jézabelnek mindazokat, melyeket Illés cselekedett és a többek között, hogy hogyan ölte meg mind a prófétákat. És követet küldött Jézabel Illéshez, mondván, ezt cselekedjék velem az istenek és úgy segéljenek, ha holnap ilyenkor úgy nem cselekszem a te életeddel, mint ahogy te cselekedtél azoknak életükkel. Amit mikor megértett, felkelvén elment, vigyázván az ő életére." (19:1-3) Illés életét féltve menekült. Több Bibliai magyarázó hiszi, hogy Illés nem félt Jézabeltől. Mivel misszióját befejezte Kármel hegyén, Isten a pusztába vezette őt, egy fontos lecke tanítása céljából. Vagyis nem volt Isten terve az, hogy Illést visszaküldje Jezréelbe.
Magam részéről nem értek egyet ezzel a magyarázattal. Ez a szöveg igazi értelmének félremagyarázása. Hiszem, hogy Illés azért szaladt vissza Jezéel felé, hogy megölje Jézabelt. Csak fontold meg; Isten nem akarta, hogy Jézabel újra felállítson egy újgonosz papságot. Miért parancsolta Isten, hogy 400 prófétát megöljön, de életben hagyja a bálványimádás anyját? Mikor az Úr előkészíti népét áldására, nemcsak bűnbánatot kíván, hanem a bűn teljes, gyökeres elpusztítását, hogy egy szent és tiszta életbe léphessünk. Csakis ekkor fogjuk megismerni a teljességet. Hiszem, hogy a Biblia szerint Jézabel halálra volt ítélve. 

A Jelenések Könyvében Jézus figyelmezteti a Thiatirabeli gyülekezetet, "Tudom a te dolgaidat és szeretetedet, szolgálatodat és hitedet és tűrésedet és hogy a te utolsó cselekedeteid többek az elsőknél. De van valami kevés panaszom ellened, mert megengeded amaz asszonynak, Jézabelnek aki magát prófétának mondja, hogy tanítson és elhitesse az én szolgáimat, hogy paráználkodjanak és a bálványáldozatokból egyenek.
Íme én ágyba vetem őt és azokat, akik vele paráználkodnak nagy nyomorúságba, ha meg nem térnek az ő cselekedeteikből. És az ő fiait megölöm halállal és megtudják a gyülekezetek mind, hogy én vagyok a vesék és szívek vizsgálója; és mindeniteknek megfizetek a ti cselekedeteitek szerint."
(Jelenések 2:19-23)

Krisztus egy szeretetteljes gyülekezethez beszél, hittel, türelemmel, jó tettekkel telt gyülekezethez, mégsem birtokolták Krisztus áldásának teljességét. Miért? Valami volt közöttük, ami hátráltatta, ami visszatartotta őket Krisztus áldásának teljességétől. Jézus azt mondta, "Valami van köztetek, ami hátráltatja teljességemet bennetek, és pedig hogy nem bántok el a jezabel szellemmel, hanem megengeditek, hogy elcsábítson egyeseket". 

Krisztus abszolút tisztaságot követel, ha áldásának teljességébe kívánunk belépni; muszáj, hogy minden bűnt és bálványt kitépjünk szívünkből. Mi az a bűn, amit ez a Jezabel képvisel? A név, Jezabel, szimbolikus. A héberben "tiszta, szűzies?"-t jelent egy kérdőjellel. Vagyis bizonyosan nem az, inkább tisztátlan. Jezébel a tisztátlanság, és vágyak szellemét jelképezi.
Némely bibliamagyarázó nem is hiszi, hogy ez volt az igazi neve Akháb feleségének, inkább az író ezt a becstelen nevet használta, hogy a királynő karakterét jellemezze. Például, János használta az "antikrisztus" nevet annak személyét, szellemét jellemezve. Ugyanez volt igaz a "sárkány" névre, ami nem csak Sátánt jelképezte, de akárki mást is, akit Sátán kontrollál.

Leegyszerűsítve, hogy jezébel egy csábító propaganda a pokolból, és célja, hogy Isten szolgáit elpusztítsa, mindazokat akiket az Úr felkent és megérintett. Erre mutata a Kármel hegyén történtekről szóló szöveg. Gondoltál arra, hogy honnan jöttek Baál prófétái? Nem külföldről jöttek, hanem Izraeliták voltak, Isten választottjai, de elcsábították őket Jezébel ördögi tanúi.

Nem kétlem, hogy Illés erre lett elhívatva; hogy mint Isten eszköze, húzza le ezt az ördögi erősséget Izráelben. Illés ismerte az Urat és felismerte hangját. Olyan erővel imádkozott, hogy a mennyek nem adtak esőt aztán pedig megnyíltak. Mikor palástjával a folyó vizére ütött, a vizek szétváltak. És feltámasztotta a fiút a halottakból. Illés nyilvánvalóana természetfelettiekben működött. Egyszer kijelentette Akhábnak "Illés van itt!" Micsoda bátorság! De most a hatalmas próféta is félelemmel telve futott el. A harc, amely Illés és Jezabel között kezdődött ugyanaz, amelyet ma is megvívunk.Ugyanez a csata ma is folytatódik Isten egyházában. Csak gondolj egy olyan igazi hívőre mint Illés. Isten munkájára feláldozott, szorgalmas, türelmes, hit által él, szolgál másokat, több és több jó munkában vesz részt.
De valami hátráltatja életét. Ez a hívő egy bizonyos mértékben birtokolja Krisztus életét: megváltott, megigazult és az Atya dolgaival tölti életét, de az Úr azt mondja, "Valamit ellened tartok, valami pusztító dolgot engedtél belopódzni életedbe. A jezabel szellem elcsalt és hátráltat abban, hogy engem kövess."

"Megengeded amaz asszonynak, Jézabelnek, hogy tanítson és elhitesse az én szolgáimat, hogy paráználkodjanak és a bálványáldozatokból egyenek." (Jelenések 2:20) Jézus nem egy tényleges asszonyról beszél itt, aki az Egyházban arra tanít, hogy hogyan paráználkodjanak. Nem. Azokról a dolgokról beszél, amelyeket megengedünk, hogy félre fordítsák hitünket: a TV, az Internet, testi vágyaink. Ezek az erőteljes csábítók. És mikor Jézus a bálványáldozatok evéséről beszél nem ételről beszél. Olyan keresztényekről beszél, akik az ördög asztalánál étkeznek. Az ilyenek talán hangosan dicsérik az Urat a templomban, de miután hazamennek odaadják elméjüket az elképzelhető legrosszabb szexuális, erőszakos förtelmekre.

Még a világi vélemény is elítéli az ilyesmit. A New York Times-szal való társalgás folyamán egy híres fiatal színészt kérdezték: foglalkozott-e valaha is pornográfiával, mint sok hollywoodi színész. A fiatal ember válaszolt, "Nem engedhetem meg hogy elmémet ilyen szenny töltse be. Azok, akik pornográfiával foglalkoznak, nem képesek kontrollálni gondolkodásukat. Gondolataikban állandóan azokat a pornó képeket látják. Én ezt nem engedhetem meg nem csak magamnak, de akármelyik hivatásos színész sem fog ilyesmivel foglalkozni." Szomorú, de sok keresztény hívő nem tud ilyen fegyelmezettségről beszámolni.

Gyakran, mikor a jezabel szelleme el akar csábítani, azt suttogja, "Sokat dolgoztál, kell hogy pihenj, ideje, hogy szórakozz. Kegyelem alatt vagyunk és Isten nem olyan szigorú. Menj és élvezd azt a bizonyos TV előadást, amit mindig kihagysz. Vagy menj és béreld ki azt az izgalmas videót. Ha túl messze távolodsz, mindig vissza jöhetsz Jézus vére által, és megint tiszta leszel." Nem! Jézus azt mondja, mégha csak szívedben is adod oda magad egy vágynak, házasságtörést követtél el. Kijelenti lángoló szemekkel, "Adtam néki időt, hogy megtérjen az ő paráználkodásából; és nem tért meg." (Jelenések 2:21) Jézus itt Isten elcsábított gyermekeiről beszél, akiket a jezabel szellem elcsábított.

Az Úr így szól ezekhez, "Kegyelmes vagyok és nagyon türelmes voltam, adtam nektek elég időt, hogy megtérjetek és hátat fordítsatok bűneiteknek. Küldtem prófétákat, beszéltem hozzátok a szószékről, figyelmeztettelek barátaitokon keresztül. Szent Szellemem szeretetben szólt hozzátok, de mégsem tértetek meg. Arra vágyom, hogy belépjetek áldásom teljességébe, minden segítséget elétek tártam, mégis mint
koldusok éltek. Ez egy nagy probléma és nem fog eltűnni míg végül ellene nem álltok ennek a hátráltató erőnek."

Gondolj bele Jezabel életben hagyásának következményeibe. Jézus elmondja nekünk mik a következmények:
- "ímé én ágyba vetem őt." (2:22) A görög fordítás erre, "kifáraszt, megfutamít". Folytatólagos félelmet, fáradtságot, állandó menekülést jelent.
- "Nagy nyomorúságba."(2:22) A görög itt feszültséget, problémákat, levertséget jelent.
- "És az ő fiait megölöm halállal." (2:23) Akik Jezabellel kötöttek szövetséget, ha meg nem térnek, halál lesz a végük.

Miért bánik az Úr ilyen szigorúan azokkal, akik Jezabellel mentek "ágyba"? Mert mindazoknak, akik az Urat szolgálják ezt nagyon komolyan kell venni, "és megtudják a gyülekezetek mind, hogy én vagyok a vesék és szívek vizsgálója; és megfizetek mindeniteknek a ti cselekedeteitek szerint." (2:23) Ezek a szavak nem egy ősi ó-testamentumi próféta szavai, hanem Jézus saját figyelmeztetése a kegyelem idejében. Azt mondja, "Mindenki, aki az én gyülekezetemben van tudja, hogy a jezabel szellemet le kell rombolni, ennek a szellemnek meg kell halnia, másképpen soha nem fogjátok megismerni áldásom teljességét."

Nézzük csak meg Illést megint. Szerintem ő a Biblia egyik legerőteljesebb személyisége, mégis hagyta, hogy Jezabel életben maradjon. Illés ok nélkül hibázott küldetésében. Mi volt Illés kudarcának gyökere? Jezabelnek nagyobb erőt tulajdonított, mint Istennek. Csak fontold meg: A Kármel hegy győzelme után ébredés tört ki az országban, az emberek meg voltak győzve és bűnbocsánattal megtértek. Jezabelnek nem volt ereje többé, ha megkísérelte volna Illés legyilkolását, a nép védelmébe vette volna a prófétát, de Illés a fenyegetéstől megijedt és elvesztette hitét. Érted, hogy mi az üzenet célja? Isten, aki megváltott minket, aki győzelmet adott bűneink felett, és csodákat művelt életünkben el tud pusztítani akármilyen Jezabel-vágyakozást. Le tud rombolni minden erősséget, ki tud ölni minden bűnt, és ki tud szabadítani az ellenség hatalmából. Sok vívódó keresztény hívő azt gondolja, "Ez a szokás bennem ellenállhatalanul erős. Hol van a
győzelem?" És az ellenség suttog, "Isten nem hallja imádat, add fel a harcot, imáid ellenére is el fogsz bukni." De az Úr válaszol, "Nem! Nincsolyan hatalom, olyan jezabel szellem, aminek uralma van rajtatok."

Illés úgy tett, mint legtöbb hívő: elfutott. Dávid is ír erről, hogy el szeretne repülni a pusztába, mint a madár. Jeremiás próféta egy egyedül álló kunyhóba kívánt elbújni valahol a pusztában. De ezek a hívők, akik ilyesmire vágynak, igazában a megpróbáltatások ellen menekülnek. Később Dávid is így következtetett, "nem félek a gonosztól." De Illés inkább futott és elbújt. Feladta a harcot és Jezabel élve maradt.

Isten szereti szolgáit félelmeiken és hibáikon keresztül. Hiszem, hogy Illés történetében Isten egyik legkönyörületesebb tettét láthatjuk félelemmel telt szolgája iránt. Illés a pusztában egy fenyőfa alatt találta magát, mélységes levertséggel aludt el. De az Úr elküldte angyalát hogy ébressze fel és arra késztesse, hogy egyen kenyeret és igyon vizet. Illés evett ivott, de levertségében elaludt megint. Az angyal megint felébresztette egy második ajánlattal. És Isten szólt hozzá kedvesen, "Illés az út előtted hosszú, kelj fel, egyél mert erőd felett való utad van." (1 Királyok19:7) Mintha azt mondta volna, "Barátom ez túl sok neked egyedül, veled vagyok."

Isten szeretete soha nem volt kétséges a próféta iránt. Nem számított, hogy szolgája hibázott, félelme, levertsége és vágya ellenére sem, hogy elfusson. Isten nagyon szerette Illést. És ugyanez igaz számunkra is akik szeretik Őt.
De Istennek egy másik üzenete is volt Illés számára. Egy irgalommal teli figyelmeztetés és ez ma is igaz. Azt kérdezte, "Mit csinálsz itt, Illés?"(19:13) Annak ellenére, hogy az Úr megbocsátott Illésnek, nem felejtette el az ügyet. Túlságosan szerette Illést ahhoz, hogy elfelejtse a történteket. Illés egy kifogással válaszolt, de Isten nem fogadta el. Megint feltette a kérdést," Miért vagy itt?" Lényegében azt kérdezte, "miért adtad fel a harcot, Illés? Miért adtad fel szolgálatodat? Honnan van ez a levertség?"

Végül is Isten elfogadta Illés felmondását. Lényegében az Úr azt mondta, "Nem kényszerítelek hogy folytasd a munkád, de helyedben Jéhut kenem fel. Ő fogja betölteni küldetésed, Jezabel kivégzését." A tény az, hogy ha abbahagyjuk szolgálatunkat, az Úr ezt megengedni. Nem fog kevésbé szeretni minket. Meg fogja engedni, hogy kisebb mértékben birtokoljuk Krisztus áldásának teljességét.Valóban mikor az idő eljött, hogy Illés hazamenjen az Úrhoz, egy tüzes mennyei szekér ragadta el őt. Illés nagy tiszteltben volt. De mint Mózes, akinek nem volt megengedve hogy az Ígéret földjére belépjen, Illés soha nem vehette birtokba Krisztus áldásának teljességét.

Talán azt mondod, nincs problémám vágyakkal, nem vagyok egy házasságtörő vagy parázna. Köszönet az Úrnak a jezabel szellem nem csábított el. Örömmel hallom ezt, de minden szolga életében, akik be kívánnak Krisztus áldásának teljességébe lépni, egy Illési pillanat el fog jönni. Szembe fogtok állni azzal a legnagyobb, legellenállhatatlanabb ellenséggel, amellyel még még soha sem találkoztatok. És a jézabel szellem harcolni fog veletek, azt suttogva, "Most el fogsz esni, számodra. mindennek vége van."
Mikor eljön ez az idő, ne gondoljatok menekülésre. Ne adjátok fel a harcot és ne veszítsétek el Isten ígéreteit. Álljatok ellene a jézabel szellemnek. Az Úr azt mondta, hogy nincsen hatalma felettetek. Még egy utolsó bizonyíték Isten kegyelmére. Annak ellenére is, hogy Illés nem fejezte be feladatát, Isten megadta szolgájának az utolsó szót Jézabelt illetőleg. A Biblia azt írja, hogy Illés megprófétálta, "Az ebek eszik meg Jézabelt Jezréel kőfala előtt." (1Kir. 21:23) És pontosan ez történt. Jézabelt legyilkolták azon a helyen ahonnan Illés elmenekült, és a kutyák nyalták fel vérét. Isten megadta prófétájának az utolsó szót.

Kedves szentjeim, Urunk diadalmassá tett minket, és ez az Ő végső szava. Állj fel és harcolj. És Ő lesz az aki áldásának teljességébe vezet minket.
Dicsőség az Ő Szent Nevének!"

Találati hely: www.worldchallenge.org/hu/node/4638/pdf

Ajánlom még: http://istenkereso.hu/letoltesek/tanitasok/Bill_Subritzky-Szabadulas_a_demonoktol.pdf


Nincsenek megjegyzések: