"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2016. szeptember 20., kedd

A nyárfák


Ezt azért akarom, hogy megmaradjon az utókornak.
Monoron 33 évig éltem, s talán az otthonomnak kellett volna mondanom, de sosem éreztem azt, hogy Monor befogadott volna. Talán igaz az a mondás is, hogy senki sem próféta a maga hazájában.
Úgy tekintek erre a korszakomra, mint a zsidóknak a Babiloni fogság. Nehéz és gyötrelmes volt.

Egyik igerészt sokat emlegettem itt, amikor azon a helyen sétáltam, ahol barátnőm Istenről mesélt nekem, a Kistó tenger partján, mert mi csak így hívtuk a helyi Kistót, ami a hajdani 1700-as nagy Borzás tóból  megmaradt.

Zsolt 137,1-4
Amikor Babilon folyói mellett laktunk, sírtunk, ha a Sionra gondoltunk. 
Az ott levő fűzfákra akasztottuk hárfáinkat. 
Mert akik elhurcoltak minket, énekszót követeltek tőlünk, és akik sanyargattak, öröméneket: Énekeljetek nekünk a Sion-énekekből! 
Hogyan énekelhetnénk éneket az ÚRról idegen földön? 

A múlt héten tudtam csak meg, hogy azok a kedves fehér nyárfák, amelyek mint templom magasodtak, szívemnek oly kedvesek, hívogatón szólítottak engem Istenhez, ahol barátnőmmel sétáltunk 20 éve, amelyek még mindig, és még sokáig ott fognak állni, azok lehetnek a babilóni fűzfák.

A cédrus és ciprus mellett Palesztina legszebb fája a nyárfa. A fehér nyárfa hajtásai gyorsan nőnek, és kellemes árnyékot nyújtanak. „Babilon fűzfái”, ahol a száműzött zsidók sírtak, valószínűleg nyárfafélék lehettek. (137. Zsolt. 2. v.)

Teszek fel képeket, amit még anno fotóztunk, amikor ott laktunk:













... készen is vagyunk, és most mindenki járjon utána.

Egyéb képek még: itt

Nincsenek megjegyzések: