"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2015. június 23., kedd

Huszonkettedik mérföldkő - 6 - 6- 9 / 22


Szörnyű, ha az embert felidegesítik.
Ki is írom magamból.

Tudom, nehéz arra gondolni, hogy egy Audi a kaptaton fenn, az M0-oson sehogyan sem tud, 80 fölé felgyorsulni. Szinte mindennap ugyanaz a sztori. Tettem fel hátra egy teknős békát, egy T-betűt, már mindent, hogy az emberek higyjék el, ez csak egy 56 lóerős kicsi póni, szép nagy feszülő gyönyörű kasznival, ne tévessze meg őket a márka.
Ma egy kamionos volt, én tövig nyomtam, felfelé, négyesben, de hiába no, 80. Dudál rám.
A kamionos repesztene, és aztán megy is, mint egy vadló, sorra előzget mindenkit, előttem is. Mintha személyautót vezetne.
Aztán lejt az út, én mindig felgyorsulok 110-re - oh valamikor akár menne többre is - 10 perc múlva elmegyek a kamionosom mellett. Persze, még zuhogó esőben is megismeri a T betűs autómat, pedig megyünk még az úton ezren, és újra rámdudál.... mert megelőzőm.

Nem tudom mire vélni, az ilyen dolgokat.
Már eleve feszült voltam, mert előtte, ismeretlen helyeken bóklásztam, el is tévedtem. Nem tudok ennél idegesítőbb dolgot magamnak.
Az autóval kicsit padkáztam is, meg esett is... szóval ez egy ... út.

Különben az ismeretlen helyek keltenek bennem félelmet.
Mert mindig szeretek (szeretnék) magabiztos lenni.
Most ez egy új szituáció nekem, új az autó, új a térkép, új az út. Néha nézem a számokat, talán össze se ér a fejemben, 40 karikában piros, az most ? ... a legkisebb sebesség vagy a maximum. Ha ismerős helyen járok tudom, hogy max ennyi, de vajon egy idegen földön is azt jelenti?

Nevetek.
Persze, hogy igen.

Talán így vagyunk Krisztusban. A Földön, Krisztus, mindenhol ugyanazt jelenti?
Mindenhol kedvesnek, előzékenynek és figyelmesnek kell lenni utazó társainkhoz? !
Mindenhol vigyáznunk kell egymásra? !

Igen.
Egymás adottságait helyesen felmérni, mert valakinek van 110 lóerős autója, valakinek csak kevesebb.
Valaki jó reflexű, vagy fáradt, vagy azt se tudja most hol van.

Furcsa nekem ez az autós út. Mintha minden autóvezető ideges lenne.
Én még új vagyok, nézem a nagyokat, az öregeket, és azt látom, hogy ez a tudomány, mintha nem tapasztalat függő lenne. Hanem képesség függő.

Ez is új nekem. Azt gondoltam, minden ember, mindent képes megtanulni. Ha akarja.
De most látom csak, nem így van.

Milyen fontos is a türelem, egymáshoz.
Biztos sok mindent viseltek el tőlem is. Biztos volt, akit - úgy mond - semmibe vettem, észrevétlenül, mert eszembe se jutott, hogy ami nekem kapásból megy, az neki nem. Most én vagyok ebben a helyzetben. Tőlem is a legjobbat várják el /mindig/, és most látom csak ... ez nem magától értetődő.

Kíváncsi vagyok a mai Igémre.

Amikor ezt a mérföldköves bejegyzéseim elkezdtem, még látótávolságban sem volt, hogy én egyszer autót fogok vezetni, mégis a mérföldkő címkenevet adtam neki. Lássuk:

Ézsaiás.

"És hozzám repült az egyik szeráf, kezében parázs volt, amelyet fogóval vett le az oltárról. Számhoz érintette, és ezt mondta:

Íme, ez megérintette az ajkadat, 
bűnöd el van véve, 
vétked meg van bocsátva.

Majd az Úr szavát hallottam, aki ezt mondta:

Kit küldjek el, ki megy el követségünkben? 

Én ezt  mondtam:

Itt vagyok, engem küldj!

Ő válaszolt:

Menj, és mondd meg e népnek: 
Hallván halljatok, de ne értsetek, 
látván lássatok, de ne ismerjetek!"

Ézsaiás próféta 6. fejezet 6-9


Ezért kell tehát a térképet ismerni. Isten készítsen fel mindannyiunkat az Útra, hogy mindannyian bevégezhessük küldetésünket.


Nincsenek megjegyzések: