"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. november 22., péntek

Jézus az Isten Fia - A megvallásról


Jézus azt felelte nekik:
„Bizony, bizony, azt mondom nektek: 
Mielőtt Ábrahám lett, én öröktől fogva vagyok.” 
/Jn 8,58/


Jézust azért ölték meg, ami az igazság, hogy Isten Fia. Ezt azonban Ő magáról nem kürtöltette. Sőt erről keveset is beszélt. A zsidóknak ugyan tanította, de ők nem akarták, nem tudták felismerni róla.
Jézus szerint azért, mert az ő atyjuk már az ördög. A zsidók visszafordították, mondván, hogy Őbenne van ördög, mert egyenlővé teszi magát Istennel.

Kinek volt igaza? Jézust kivégezték, a bírósági vád és egyben ítélet ellene ez volt, a kivégzés is ezért történt meg. Mondták neki, nem a jó cselekedetekért ölünk meg, hanem mert egyenlővé tetted magad Istennel. Az ítélet megszületett.

Ez a vád ellenünk is felhangzik, akik hisszük, valljuk és engedelmeskedünk Jézus szavainak, tudniillik, hogy a Fiúság Lelkét kaptuk Urunk Jézus Krisztus által az Atyától. Ez majdnem ugyanaz, Istennel egyenrangúnak vallani magad? 'Miért tartod magad különbnek, mint a többi másik ember? Miért nézel le másokat, hogy ők semmik, csak te tudod a mennyei dolgokat?' - szól majd a vád, és az ítélet: ne tedd különbé magadat nálunk, nem kell az Ige hirdetésed. Nem kellesz nekünk. 

Volt, hogy Jézust felismerték, hogy Ő Isten Fia, de Ő következetesen megdorgálta, vagy ráparancsolt a gonosz szellemekre, a meggyógyított emberekre, sőt még tanítványaira is, akiknek pedig maga az Atya jelentette ki, hogy erről ne beszéljenek másoknak. Ő tudta, ugyanis, hogy pont ezen tény miatt fogják üldözni és megölni Őt. Halálát tehát ezzel nem akarta siettetni, hanem a elrendelt időben betölteni.

Jézus mondja, Ő az Atyától jött.
Mi mondjuk, mennyei Lélek által az Atyától születtünk újjá.
Nekünk sem szükséges ezzel a befogadhatatlan dologgal provokálni a világot, ellenben nekünk is lesz elrendelt időnk, amikor erről tanúságot kell tenni, vagy némán hallgatni a bíróság előtt. "Ti mondjátok."

A világ nem tudja befogadni a világosságot. Az elesettekért, és minden jó erényekért képesek tenni, kezet fogni, kibékülni, de azt nem tudják megérteni és elfogadni, hogy vannak, akik Jézusban újjászülettek mennyei Lélek által.
Tud és képes lesz iszlám kezet fogni zsidóval, de melyik Isten neve alatt? Ha teszi, emberi erények alatt, emberi célért. Ha istenük neve alatt tenné, egyik se tenné, mert miért is változott volna meg Allah, vagy JHVH az idő folyamán? Nem ellenségek voltak? Vagy mégis ugyanaz az isten?
http://propeller.hu/itthon/2821266-palesztinaban-elkepzelhetetlen-lenne-muszlim-zsido

Mi reánk azonban Isten mennyei Lelke áradt, kezdetektől a végig a békesség követei vagyunk, de tűzet is hozott Jézus. Megítélni, mi az Igaz és mi a Hamis.
Nálunk még mindig az áll: Jézus az út, az igazság, és az élet.
Jézus nem változik. És nem hoz újabb lehetséges utakat, amik által üdvözülhetnénk.

Sőt Jézust nem érdeklik emberi jó cselekedeteink, szívünk foglalkoztatja, hogy önmagunktól világítunk-e Lélek által és tesszük-e Atyánk cselekedeteit, Aki esőt ad, gonoszoknak és jóknak.

Tart még a kegyelem, hogy az Igét hirdessük. De tudni kell, hogy van egy különös dolog, ami felettébb agresszívvá teszi az ellenséget, ez pedig az, ha az Igazat mondod, hogy Jézus Krisztus Isten Fia, és te az Ő Lelkével; együtt Vele benned mennyei élet; te pedig a mennyei életben.

Az Ő Lelke veletek! Ezt a világ be nem fogadhatja, meghallgatja az Örömüzenetet, elfogadja a gyógyítást, de ha Lélektől való születésről beszélsz, majd hozzád vágják: 'miért nem elég neked, hogy csak ember vagy, mint a többi jó ember?' - kérdezik majd tőled. Sőt ha majd csak ezt mondják, még nem Belzebuboztak le, ahogy Jézust, és még nem is mondták rólad, hogy megveszekedett gonosz van benned.

Mi megértettük mit jelent felülről újjászületni, mint azt is, a manifesztációk, őrjöngések: Isten Lelkének gyalázása, hitető lélek által, Gonosztól való volt, és csak arra szolgált a Gonosz kezében, hogy hitetleneket visszariassza, a mennyei kinyilatkoztatásoktól, összezavarja a keresztényeket, és nagyban hátráltassa az Igazit, előre tolva a bűn-kegyelem, a keresztények számára a bűnben élés isteni alapjogait. /A bűnben élés isteni jogai természetesen más keresztény vonalon is megjelenik nemcsak a karizmatikusoknál, pl. a katolikusoknál is./

Ha Valakinek Jézusnak, - a modern karizmatikus tanítás szerint - telve Szent Lélekkel, a legteljesebben őrjöngenie kellett volna, túlcsordulóan betöltekeznie, és rángatódznia, ám ez nem így volt. Hiszen ilyen nincs is írva a Bibliában, Jézusra is szelíd galamb képében jelezte, hogy Ő az Isten Fia, aki hordozza a világ bűneit.

Ha Valakinek Jézusnak - a modern kegyelem-bűn tanítása szerint - a legteljesebben bűnben kellett volna élnie, hiszen az Atya úgyis mindent megbocsájt Neki.
Mi tudjuk, hogy ez nem így volt, és nincs így. Jézus bűntelen volt. Ezt még vádlói is elismerték róla, annyi panaszuk volt, a zsidóknak, ami az Igazság, hogy Ő magát az Atya Fiának mondta.
Ennyi panaszuk lesz, Szent Lélekkel kereszteltettek ellen (ellenünk is a világfiainak): Isten gyermekeinek mondjuk magunkat.

Adj jelet, bizonyítsd be! Kérték a vádlók, de Ő hallgatott. Nem lesz más jel, mint Jónás jele. A Halál bizonyította be: nem tarthatta fogva.

Kár bizonygatni: Akinek van füle, hallja, mit mond a Lélek!


Ezért azután a zsidók még inkább meg akarták ölni, mert nemcsak megtörte a szombatot, hanem saját Atyjának is nevezte Istent, és így egyenlővé tette magát az Istennel.
Jn 5,18

Jézus megszólalt, és ezt mondta nekik: "Sok jó cselekedetet vittem véghez előttetek az én Atyám nevében: ezek közül melyik cselekedetem miatt köveztek meg engem?" 
A zsidók így feleltek neki: "Nem jó cselekedetért kövezünk meg téged, hanem káromlásért, és azért, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat. Jn 10,32-33

Sokakat gyógyított, kik mindenféle betegségtől gonoszul szenvedtek, sok ördögi szellemet űzött ki, s nem hagyta szólni az ördögi szellemeket, mert azok felismerték őt. 
Mk 1,34

Sokakból ördögi szellemek mentek ki, akik így kiáltoztak: „Te vagy az Isten Fia!” ő azonban megdorgálta, és nem hagyta szólani őket, tudták ugyanis, hogy Ő a Felkent. 
Lk 4,41



Jn 8,20-59 /P. Soós fordításban/


Ezeket a szavakat Jézus a templomban tanítás közben a kincstárnál mondotta, és senki sem fogta el õt, mert még nem jött el az õ órája.

Azután ismét monda nekik Jézus: Én elmegyek és ti kerestek engem; de bûnötökben fogtok meghalni. Ahová én megyek, oda ti nem jöhettek.

Erre mondák a zsidók: Talán megöli magát, mivel azt mondja: Ahová én megyek, oda ti nem jöhettek?

És monda nekik: Ti alulról vagytok, én felülrõl vagyok. Ti e világból vagytok, én nem vagyok e világból.

Azért mondottam nektek, hogy meghaltok bûneitekben, mert ha nem hiszitek, hogy én vagyok, meghaltok bûnötökben.

Erre mondák neki: Ki vagy te?

Jézus viszonzá: A kezdet, ki hozzátok is szólok.

Sok mondani és ítélni valóm volna rólatok; de aki engem küldött, igazmondó, és én azt mondom a világban, amit õtõle hallottam.  

És nem értették meg, hogy az Istent mondotta atyjának.

Monda tehát nekik Jézus: Amikor majd felmagasztaltátok az Emberfiát, akkor belátjátok, hogy én vagyok, és önmagámtól semmit sem teszek, hanem amire megtanított engem az Atya, azt beszélem.  

És aki engem küldött, - velem van, és nem hagy magamra; mert én mindenkor azt teszem, ami õ elõtte kedves.  

Midõn ezt mondotta, sokan hittek benne.

Erre monda Jézus a zsidóknak, akik benne hittek: Ha ti megmaradtok az én beszédem mellett, igazán tanítványaim lesztek, és megismeritek az igazságot, és az igazság megszabadít titeket.

Felelék neki: Ábrahám ivadéka vagyunk és soha senkinek nem szolgáltunk, hogyan mondhatod te: Szabadok lesztek?

Felelé nekik Jézus: Bizony, bizony mondom nektek, hogy mindaz, aki bûnt cselekszik, szolgája a bûnnek.  
A szolga pedig nem marad õrökké a házban, de a fiú ott marad örökké.  
Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, igazán szabadok lesztek.  
Tudom, hogy Ábrahám fiai vagytok, de meg akartok engem ölni, mivel az én beszédem nem fog rajtatok.  
Én amit Atyámnál láttam, azt beszélem ; ti pedig amit atyátoknál láttatok, azt teszitek.  

Felelének és mondák neki: A mi atyánk Ábrahám.

Monda nekik Jézus: Ha Ábrahám fiai vagytok, Ábrahám tetteit cselekedjetek.
Most pedig meg akartok engem ölni, mint aki nektek az igazságot megmondottam, melyet Istentõl hallottam; ezt Ábrahám nem cselekedte.  
Ti atyátok tetteit cselekszitek.

Mondák tehát neki: Mi nem születtünk paráznaságból: egy atyánk van, az Isten.

Mire jézus monda nekik: Ha az Isten volna atyátok, bizonyára szeretnétek engem; mert én Istentõl származtam és jöttéin; de nem is magamtól jöttem, hanem õ küldött engem.  
Miért nem értitek meg az én szavamat? Mert nem tudjátok meghallgatni beszédemet.  
A ti atyátok az ördög, és atyátok kívánságait akarjátok cselekedni, ki gyilkos volt kezdettõl fogva és nem tartott ki az igazságban, mert nincs igazság õbenne. Mikor hazugságot mond, a sajátjából szól; mert hazug õ és a hazugságnak atyja.  
Ha pedig én az igazságot mondom, nem hisztek nekem.  
Ki bizonyíthat rám közületek bûnt? Ha igazságot mondok nektek, miért nem hisztek nekem?  
Aki Istentõl van, Isten igéjét hallgatja. Ti azért nem hallgatjátok, mert nem Istentõl vagytok.  

Felelék erre a zsidók és mondák neki: Nemde jól mondjuk mi, hogy szamaritánus vagy és ördögöd van?

Felelé Jézus: Nekem nincsen ördögöm, hanem tisztelem Atyámat, és ti tiszteletlenséggel illettek engem. Bizony, bizony mondom nektek, ha valaki beszédemet megtartja, halált nem lát örökké  

Mondák erre a zsidók: Most ismertük meg, hogy ördögöd van. Ábrahám meghalt és a próféták, és te azt mondod: Ha valaki az én beszédemet megtartja, nem ízleli meg a halált örökké.
Hát te nagyobb vagy a mi atyánknál, Ábrahámnál, ki meghalt? És a próféták is meghaltak. Mivé teszed magadat?

Felelé Jézus: Ha én dicsõítem magamat, az én dicsõségem semmi. Az én Atyám az, aki engem dicsõit, kirõl azt mondjátok, hogy a ti Istentek.  
De ti nem ismertétek meg õt, én pedig ismerem. S ha azt mondanám, hogy nem ismerem, hozzátok hasonló hazug lennék. De ismerem õt, és beszédét megtartom.  
Ábrahám, a ti atyátok örvendezve óhajtotta, hogy megláthassa az én napomat; látta, és örült.  
 
Mondák erre neki a zsidók: Még nem vagy ötven éves, és Ábrahámot láttad?  

Monda nekik Jézus. Bizony, bizony mondom nektek, mielõtt Ábrahám lett, 


én vagyok.

Erre köveket fogtak, hogy megdobálják õt, Jézus azonban elrejtõzött és kiment a templomból.





Nincsenek megjegyzések: