"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. szeptember 2., hétfő

Lát, hall, cselekszik - 23. rész



Él Roí - "a látás Istene"



"Te vagy a látás Istene.

Én is láthattam itt, aki engem látott."

/1Móz 16,13/


Lehet, hogy mi nem látjuk - fizikai szemeinkkel - Istent, és ha hiszünk, boldogok vagyunk, de Ő mindenkor lát minket.

Sőt, hangunkat is hallja:

"De Isten meghallotta a fiú hangját, Isten angyala pedig kiáltott a mennyből Hágárnak, s így szólt hozzá: Mi van veled Hágár? Ne félj, mert meghallotta Isten a fiú hangját, ott ahol van." /1Móz 21,17/

Ahogy Ábrahám is hallotta Izsák hangját, amikor az így szólott hozzá:

"Apám!"

Ő pedig így felelt:
"Itt vagyok fiam."

/1 Móz 22,7/

Ábrahám pedig így szólott szolgáihoz:

"Maradjatok itt a szamárral, én pedig a fiammal elmegyek oda, imádkozunk, és utána visszatérünk hozzátok."

/1Móz 22,5/

Ahogy Izsák és Ábrahám, Jézus is szamárral ment Jeruzsálembe, az áldozati oltárhoz.
Ahogyan Izsák maga vitte tovább a fát, az égőáldozathoz, úgy vitte Jézus is a keresztet a hátán.

"Ábrahám azt mondta: Isten majd gondoskodik az áldozatra való bárányról, fiam. Így mentek tovább ketten együtt." /1Móz 22,8/

Most az Atya a Mennyekben a Fiúval, imádkozik, értünk, és hamarosan visszatérnek hozzánk.

Szamár:




Nincsenek megjegyzések: