"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. szeptember 1., vasárnap

Egy lehetetlen út



Az Igének csak akkor van értelme, ha személyes.

Ahogy az életünknek is.

Ahogy a szerelemnek is.

Akkor jó, akkor szép, akkor mond sokat, ha az enyém.

Birtokba venni azt, ami a miénk.

Ha egyszer szembe mernénk nézni azzal, ami a miénk.

Enyém.

Isten szólott egyszer hozzám: "Mindenem a tiéd."

És amikor ezt hallottam, ott ahol álltam összeroskadtam.

"Mindene az enyém?"

"A világegyetem összes csillaga?"

"Enyém a korona, enyém a diadal, enyém a trónja, enyém a hatalma?"

Jó sokáig tartott, talán félóra, vagy több, amíg a zokogásból, erőtlen földre hullva, valahogyan feltápászkodtam.

Hirtelen nem értettem.
Annyit olvastam a Bibliát, miért nem értettem meg, hogy mindene az enyém?

És amikor szól az Isten, miért értem meg?
Minden szava összetör. Sőt minden szavának minden betűje, darabokra.

Útkeresés, egy lehetetlen út.
A 6-6-9 nem létező út.

Vagy igen?
Az én magam vagyok?

Olyan furcsa szám.
Mégis, ha 6-6 ember a 9 mégis Isten!

Valaki sokkal jobban ért hozzám, mint én saját magam.

2011. 11. 11. napján ezt írtam:

"Ha már ilyen kicsit adtál, azt kérem:
s én vagyok a legkisebb, oh ilyen icipici - és ujjammal mutattam.
A legkisebb csillag.
És én a te kicsidet, egészen csordultig megtöltöttem, a Te dicsőségeddel.

Azt kérem, hogy ez a kicsi, jusson el sokakhoz,
kicsiny kicsi mustármag,
teremje meg gyümölcsét.
Hiszen a Te dicsőséged.
Akiket kell alázzon meg, s ha földre hullanak,
emeld fel őket, hogy ragyogjanak."

---

Ma, 2013. augusztus 31-én megtaláltam a metszőollót.
A földön hevert, ami lábamba állt, álmomban.
Hogy került oda nem tudom a trágyára pakoltam éppen a gyomot.
Úgyis tudod, min gondolkoztam.

"Célt téveszt minden fegyver, amit ellened kovácsoltak, 
meghazudtolsz minden nyelvet, mely törvénykezni mer veled. 
Ez az öröksége az ÚR szolgáinak, így szolgáltatok nekik igazságot 
- így szól az ÚR." 
Ézs 54,17

Háromszor írtam le utána:
Miért kérnének bocsánatot?
Miért kérnének bocsánatot?
Miért kérnének bocsánatot?

Szerinted, Testvérem, bárhol vagy: a Világ, miért kérne tőled bocsánatot?!

Nos, a fegyver mi ellened volt, a porba hull.
Ne aggódj, amikor a gyomot majd pakolják az is helyére kerül.
Ami eddig fegyver volt, kerti szerszám lesz.

"Bizonyosan megszabadítalak, nem esel el fegyvertől, 
és életedet ajándékul kapod, mert bíztál bennem! - így szól az ÚR." 
Jer 39,18


"Ítéletet tart a nemzetek fölött, megfenyíti a sok népet. 
Kardjaikból kapákat kovácsolnak, 
lándzsáikból metszőkéseket. 
Nép a népre kardot nem emel, hadakozást többé nem tanul." 
Ézs 2,4; Mik 4,3


Nincsenek megjegyzések: