"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. július 29., hétfő

Márta és Mária



"Mária a jó részt választotta,
amit nem vehetnek el tőle."
Lk 10,42


Egy régi írásom:

"Budapest, 2001. január 01.

Valami új kezdődik életemben. Nem azért, mert január elseje van. Hanem, mert nem félek. Valamit történt velem. Talán még ma éjjel, valami furcsát álmodtam. Egy másik világról, ... de nem emlékszem. Istenem úgy szeretném, ha nem csak a gyógyszer hatása lenne az... 
Szóval arról van szó, hogy eddig rettegtem a terhességtől. De most már nem! A rettegés több oldalú volt, egyrészt áh... felesleges elmondanom. A lényeg, hogy rábírom bízni magam Istenre. Ez hihetetlen! VALAKI IMÁDKOZOTT ÉRTEM! Vagy valakik! Megváltoztam. EGY nap alatt.
Erősnek érzem magam. Igen ez a legjobb szó arra, amit érzek. Lehet, hogy terhes vagyok? Nem, nem hiszem. Inkább abban hiszek, hogy valaki egy éjjelen át IMÁDKOZOTT értem. Valaki feláldozta értem egy éjjelét?! Mondd te kiért áldoznád fel? Talán magadért se. Ha őszinte vagy, akkor ez így van, ugye?
Valaki szeret engem, ezért képes volt áldozatot hozni, titkon.
Jézus keresztáldozata nagy csoda! De mindig úgy éreztem, én is megtettem volna, vagy megtudtam volna tenni azért, akit szeretek. Ez nem nagy kunszt, fájdalmat viselni és meghalni - így gondolkoztam. Persze nem kicsinylem le Krisztus áldozatát, csak kiemelem, mi ezt már nem tehetjük meg, de amit igen azt sose tesszük, még pedig a következőt:

egy éjjelen át imádkozni, titkon, hogy erről a másik, sőt senki se tud, és soha nem is fog. Ez már valami.

Leülsz egy este, azt mondod: "Na, én most ezért az emberért imádkozni fogok, egész éjjel, reggelig."
Azt mondom, aki így ül le, egy este, annak hite van, mert tudja, hogy imája NEM FÖLÖSLEGES.
Ez a valaki hisz, szeret és cselekszik.
Ez a valaki valóban Krisztust követi!
Egy dologra jutottam: 
a szeretetből jövő ima! 
Ez a kereszténység kulcsa.
Ha van valakid, akiért szívből tudsz imádkozni, akkor rajta, áldozd fel az időd: mert Krisztus meghallgat!"


Nincsenek megjegyzések: