"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. május 22., szerda

A teológiámról - Előszó



Az írás ideje: 2002. március – 2004. december


 A teológiámról

Előszó

Az 1998-ban írt „Levél Editnek” című tanúbizonyságomban az ihlet adta formába sajnos nem fért bele, hogy részletesen számot adjak hitemről is, pedig ezt akkor is sokkal fontosabbnak tartottam, mint azt, hogy valaki csupán az életemről olvasson. Ezért az olvasói dicséretek ellenére, szomorúan állapítottam meg, hogy célt tévesztettem.

A következő években sűrűn gondolkoztam, művem folytatásáról. Mindhiába. Magamtól nem voltam képes megfogalmazni teológiámat. Hanem ismét a fájdalom ösztönzött a gondolkozásra, az egyik a betegségem, amely 2000. év augusztusában váratlanul meglepett, és a legkedvesebb barátaimnak hitehagyása, az egyházon belüli problémák és annak teológiai tévedései miatt.
2001-ben terhes lettem, ezt alkalomnak találtuk férjemmel együtt, hogy végleg visszavonuljunk a gyülekezeti élettől és belső magányunkban megtaláljuk a kínzó kérdéseinkre a válaszokat, lelki gyötrődésünkből a kiutat.

Vizsgálatom tárgya a ma létező karizmatikus vallásos tevékenységek, így többek között az imádkozás, a Szent Szellem vétele, és a csodák várásához szorosan kapcsolódó karizmatikus tanítások.
Hosszú évek alatt fogalmaztam meg az ezzel kapcsolatos bírálataimat és alaposan ezerszer újragondolva írtam le azokat. Nem vagyok teológus, mindezen dolgok hozzám tartoznak, ez az én hitem. Tudom, hogy már messze nem pünkösdi-karizmatikus a gondolkozásom, de mindent vállalok, és nyitott vagyok a további hitben való növekedésre.

Az első fejezetet a keresztyén hittel ismerkedők számára fogalmaztam, általánosan elfogadott keresztyén teológiai irányvonalon, Istenről, Jézus Krisztusról, és a megváltásról, de itt sem törekedtem teljességre, inkább csak egy piciny bepillantást szeretnék adni az Istennel való csodálatos kapcsolat alapjaiba, amely remélem mindenki számára buzdítás lesz Isten keresésére és a Biblia olvasására.

Ajánlom művemet fiamnak, Benjaminnak, és Editnek, aki egy napon azt mondta nekem „úgy érzem, egyszer olyan leszek, mint te”. Tartoztam neki is ezzel a művel, hogy pontosan lássa milyen is vagyok. Remélem nem fog nagyon nagyot csalódni!

Ajánlom művemet karizmatikus testvéreimnek, és természetesen mindenkinek, akit érdekel egy keresztyén ember megharcolt, fejlődő hite.

Az Úr legyen veletek!

1Tim 2,3.4
„Ez jó és kedves a mi üdvözítő Istenünk színe előtt, aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön, és eljusson az igazság megismerésére.”


Használt Biblia fordítás, a Biblia 5.0 CD programból a Kálvin János Kiadó által kiadott Református Biblia

Monor, 2004. augusztus 30.


Bogi



Vélemények erről a művemről:
Schaller Tamás, református lelkész: "Bár nem mindennel értek egyet benne, de jó."

K.M. volt karizmatikus hívő, családanya: "Meglepően jól írsz! Sok mindent megértettem a karizmatikusokkal kapcsolatban. Megértettem mi miért történt."

Edit: "Még egyszer mondom, amit már egyszer mondtam, egy olyan embert is, aki nem foglalkozik a vallással felkavarja, és elkezd gondolkodni, majd felteszi magának a kérdést: akkor végülis miért is nem vagyok hívő?"


Nincsenek megjegyzések: