"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2013. április 29., hétfő

Isten nevei: "Vagyok" - 21. rész (1)



"Mondta Isten Mózesnek: Vagyok, aki vagyok. 
S mondta: így szólj Izrael fiaihoz: 
Ehje (vagyok) küldött engem hozzátok" 
2Móz 3,14



A cím, amelyet itt Isten felvesz, csodálatos jelentőségű. Ha a Szentírásban az Isten által felvett különböző neveket felkeressük, akkor azt találjuk, hogy e nevek mindenkor szoros kapcsolatban álltak azok szükségleteivel, akikkel Isten összeköttetésbe lépett. Isten a következő jelentőségteljes nevek alatt jelentette ki magát:

"Jahve-jiréh" = az Örökkévaló lát
(1Móz 22,14)

"Jahve-nisszi" = az Örökkévaló a zászlóm 
(2Móz 17,15)

"Jahve-cidkénu" = az Örökkévaló a mi igazságunk
(Jer 23,6)

"Jahve-salom" = az Örökkévaló a béke
(Bír 6,24)

(Isten nevei címke alatt, még több található, részletesen.)

Mindezekben a kegyelemteljes címekben Isten az Ő népének szükségleteit elégíti ki. Amikor azonban ezt a címet veszi fel: "Vagyok", akkor ez az összes többit magába foglalja. Ebben a címben Jahve az Ő népének mintegy üres utalványt nyújt át, hogy akármilyen magas összegre kiállíthassa. Jahve "Ehjé"-nek, "Vagyok"-nak nevezi magát és a hit e kimondhatatlanul drága név mellé bátran odaírhatja mindazt, amire szüksége van.

Ha életre van szükségünk, Krisztus azt mondja

"Én vagyok az élet"

ha igazságra vágyunk,

Ő "az örökkévaló, a mi igazságunk"

ha békét óhajtjuk,

"Ő a mi békességünk"

ha bölcsességet, megszentelődést és megváltást keressük,

Ő nekünk mindezzé lett
(vö. 1Kor 1,30)

Egyszóval az emberi szükségletek nagy kiterjedésű területét keresztül-kasul bejárhatjuk, hogy ez imádásra méltó "Vagyok" név bámulatos mélységéről és teljességéről helyes fogalmat alkothassunk magunknak.

/C.H. Mackintosh/

---

Jézus is többször mondta, hogy Ő a "Vagyok"

Amikor ezt kimondta, mindannyiszor hátrahőköltek ellenségei:


"Amikor azt mondta nekik: "Én vagyok" 
- visszatántorodtak, és a földre estek." 
Jn 18,6



Nincsenek megjegyzések: