"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2012. november 22., csütörtök

A bölcsesség kezdete



Az értelmetlenségről gondolkoztam.
Hogy e Földön minden értelmetlen.
Itthon vagyok, pedig annyira úgy érzem nincs időm semmire.
Talán itthon lenni is értelmetlen.
Ha az ember stresszes lesz, az is értelmetlen.
Valóban minden értelmetlen.

                                               Minden.

Azért repkedni is furcsa .... nem?

                                              Értelmetlen?
                                              Fárasztó?

Nem tudom. Csak azt látom minden értelmetlen.

Azt hiszem egyedül a mennyei dolgok keresése nem értelmetlen.

Azt hiszem nagyobb dolog, mint a szeretet-cselekedet.

Mármint nagyobb a keresés, mint a repkedés maga.

Nagyobb, ha keresem.

Maga a keresés nem értelmetlen egyedül.

Ha keresem Istent.

Egyébként meg, hogy beszélek,

az, természetes.

"Hajóvontatók találkozása tilos."

Mit jelenthet?

Sosem értettem. Nem tudom.

Régen a rádióhangjaival üzentek a kapitányoknak. Én meg hallgattam.

Ma már van internet.

Beszélek.

Hu.

És most megálltam. Ez végtére is jó dolog.

Tudok beszélni - most sóhajtottam.

Beszélhetek.

Tudom, hogy meghallgatsz.

Ha a világegyetemben csak egy is, de mindig meghallgat.

Lehet, hogy értelmetlen.

Mert értelmetlen volt hallgatnom, anno, azt is, hogy

"hajóvontatók találkozása tilos."

De te engem hallgatsz.

Most elmosolyodtam.

Lehet mindig Istenre vágytam?

S talán nem is vettem észre?

              hogy már réges-régen hallgatsz?

Örömmel, szeretettel és a legtermészetesebben?

             Hallgatsz.

                           Engem.

Milyen furcsa.

                          Milyen furcsa.

Végre valaki hallgat.

                          Megértettem.

                              Itt vagy.


4 megjegyzés:

Nelly írta...

Hajóvonták találkozása tilos! - hangzik el a rádiós vízállásjelentésekben.

Kedvesem: hajóvonták találkozása tilos! Ez így van. S hogy mit jelent? Sokáig nem értettem, csak ültem a rádió előtt reggelenként, kicsi gyerekként, vagy éppen az autóban, mikor édesapám az iskolába vitt... oly nagyon vártam mindig ezt a mondatot. Képzeletemben egész történet kerekedett, azt sem tudtam mit jelent, de én elképzeltem, hogy márpedig vannak hajóvonták, akik vagy amik nem találkozhatnak, és biztos titkos találkozókat terveznek, mert hát biztos találkozni akarnak.
Majd évekkel később álltam Baja melletti Duna-holtágnál, és néztem a parton a táblát, rozsdásodott már, de a jel és a szöveg is olvasható volt... valamiért itt ki is volt írva szöveggel. Mintha filmszakadásom lett volna, mert az árokban alig lötyögött némi víz... Hát - gondoltam - itt nem hogy hajóvonták, de még a siklók találkozása is problémás lenne!

A megfogalmazást akkor használják, hogyha két "vontató hajó és az utána akasztott vagy mellékötött úszóegység összessége" (ez a hajóvonta) nem fér el egymás mellett, mert vagy alacsony a vízszint, vagy szűkület van a folyón - balesetveszélyes helyzet alakulhat ki.

Unknown írta...

Jaj de nagyon köszönöm. :D
Olyan nagyon, de nagyon. :D
Meg is vidámítottál.
Na most, akkor mit csináljak?
Javítsak, vagy hagyjam. :) ... gondol-gondol

Unknown írta...

Marad.
Már mint meghagyom. :)
oda soroljuk a többihez. :)

Unknown írta...

Lehet, hogy mi hajóvonták vagyunk?
Mert ahogy írod, a hajóvonták nem találkozhatnak, de mindig titkos találkozásokat terveznek, mert hát találkozni akarunk... ?
Dehát hajóvonták találkozása tilos.
Huuuu, nem férünk el egymás mellett? A folyón?