"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2012. október 7., vasárnap

A világ



Létező világ felosztása a Biblia szerint:

-- Alvilág
-- A földi világ /amiből ----> megújult világ ----> amiben lesz egy mennyei ország/
-- A mennyei világ

Most a középső létezőről, a földi világról, amiben jelenleg benne élünk (továbbiakban: világ) gyűjtöttem Igéket, ezek alapján az alábbiakat tudtam meghatározni:

    A világnak van kezdete és van vége.
    A világot Isten alkotta. /6 nap alatt/
    A világgal Isten szövetséget kötött, nem pusztítja el vízzel.
    A világot fenntartja az Isten, nem inog.
    A világ felett igazságos bíró az Isten.
    A világ minden nemzetével paráználkodik Tírusz / Babilon.

    A világ világossága Jézus és azok, akik hisznek benne.

    A világ emberi lakosainak felosztása:
         A Világosság fiai - az Atya gyermekei
         A világ fiai - pogányok, népek és nemzetek
         A gonosz fiai - Jézus példázatában konkoly

Mi a világ sója vagyunk.
Jézus által kiküldött munkások a világba, hogy hirdessük a világnak Jézust.

    A világnak lesz vége. /Csúnya, rossz, nehéz, nem kívánatos/

    Isten e régi helyett új világot alkot, ami szorosan egybe lesz szerkesztve a Mennyek világával.
    Az Atya lesz minden mindenekben.
    De mielőtt ezt megteszi, elhoz egy megújult világot e földi világunkra Jézus uralkodásával.
    E régi világ utolsó virágzó, felüdítő korszakát. /1000 év/
    A régi - most még jelenlegi - világ a megbotránkozások miatt múlik el,
    amelyek a világban történnek.

A világ végén eljön a Mennyből egy elkészített ország, amelyben már most - szellemünkben - benne élünk, - belekeresztelkedtünk - közöttünk van, de még nem látható. Ez az ország a Mennyből száll alá, mennyei. Valóságos. Jézussal jön el.
Jézus hívja Mennyek Országának. Erre az Ország lakosaira vannak választottak. Akiket elhívott, még a világ teremtése előtt kiválasztott. Ezek vagyunk mi, akik hiszünk Jézus Nevében és az Ő Atyjában, a mi Atyánkban.

/Lásd még erről: http://testveremnek.blogspot.hu/2012/09/eden-kertrol.html /



Világról általánosságban:




"Az ÚR ereje alkotta a földet, az ő bölcsessége szilárdította meg a világot, az ő értelme feszítette ki az eget."
(Jer 10,12)


"Szivárványívemet helyezem a felhőkre, az lesz a jele a szövetségnek, melyet én a világgal kötök."
(1Móz 9,13)


"Reszkess tőle, te egész föld! Szilárdan áll a világ, nem inog."
(1Krón 16,30)


"Ki bízta rá a földet, és ki készítette az egész világot?"
(Jób 34,13)


"Igazságosan bíráskodik a világ fölött, részrehajlás nélkül ítéli a nemzeteket."
(Zsolt 9,9)


"Megbüntetem a világ gonoszságát, a bűnösök bűnét. Véget vetek a kevélyek gőgjének, az erőszakosok gőgösségét megalázom."
(Ézs 13,11)


"Ez az, aki pusztává tette a világot, lerombolta a városokat, és nem engedte haza a foglyokat?"
(Ézs 14,17)


"Ti, a világ összes lakói, e föld lakosai! Ha jelt adnak a hegyeken, lássátok meg, ha megfújják a kürtöt, halljátok meg!"
(Ézs 18,3)


"Hetven év múlva az ÚR meglátogatja Tíruszt, és az ismét megkapja bérét, mert paráználkodni fog a világ minden országával a föld színén."
(Ézs 23,17)


"Gyászol, hervad a föld, elalél, hervad a világ, elalél a magas ég a földdel együtt."
(Ézs 24,4)


"A világban volt, és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt."
(Jn 1,10)



Jézusról:



"Igaz az a beszéd, és teljes elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött el a világba, hogy a bűnösöket üdvözítse, akik közül az első én vagyok."
(1Tim 1,15)


"Másnap János látta Jézust, amint jön felé, és így szólt: "Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét!"
(Jn 1,29)


"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen."
(Jn 3,16)


"Mert az Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözüljön a világ általa."
(Jn 3,17)


"Mert ő engesztelő áldozat a mi bűneinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész világ bűnéért is."
(1Jn 2,2)


"Az ítélet pedig azt jelenti, hogy a világosság eljött a világba, de az emberek jobban szerették a
sötétséget, mint a világosságot, mert a cselekedeteik gonoszak."
(Jn 3,19)


"Az asszonynak pedig meg is mondták: "Már nem a te beszédedért hiszünk, hanem mert magunk hallottuk és tudjuk, hogy valóban ő a világ üdvözítője."
(Jn 4,42)


"Mert az Isten kenyere a mennyből száll le, és életet ad a világnak."
(Jn 6,33)


"Én vagyok az az élő kenyér, amely a mennyből szállt le: ha valaki eszik ebből a kenyérből, élni fog örökké, mert az a kenyér, amelyet én adok oda a világ életéért, az az én testem."
(Jn 6,51)


"Jézus ismét megszólalt, és ezt mondta nekik: "Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága."
(Jn 8,12)


"Ő így folytatta: "Ti lentről származtok, én pedig fentről származom; ti e világból származtok, én nem e világból származom."
(Jn 8,23)


"Márta így felelt: "Igen, Uram, én hiszem, hogy te vagy a Krisztus, az Isten Fia, akinek el kell jönnie a világba." 
(Jn 11,27)


"Isten ugyanis Krisztusban megbékéltette a világot önmagával, úgyhogy nem tulajdonította nekik vétkeiket, és reánk bízta a békéltetés igéjét."
(2Kor 5,19)


"Én világosságul jöttem a világba, hogy aki hisz énbennem, ne maradjon a sötétségben."
(Jn 12,46)


"Amíg a világban vagyok, a világ világossága vagyok."
(Jn 9,5)


"Én az Atyától jöttem, és eljöttem a világba; de most elhagyom a világot, és az Atyához megyek."
(Jn 16,28)


"A hetedik angyal is trombitált, és hatalmas hangok szólaltak meg a mennyben: "A világ felett a királyi uralom a mi Urunké, az ő Krisztusáé lett, és ő fog uralkodni örökkön-örökké".
(Jel 11,15)


Rólunk:



"Aki önmagát adta bűneinkért, hogy kiszabadítson minket a jelenlegi gonosz világból Istennek, a mi Atyánknak akarata szerint."
(Gal 1,4)


"Így mi is, amikor kiskorúak voltunk, a világ elemei alá voltunk vetve szolgaságra."
(Gal 4,3)


"Mert őbenne kiválasztott minket magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk előtte szeretetben."
(Ef 1,4)


"Ti vagytok a világ világossága. Nem rejthető el a hegyen épült város."
(Mt 5,14)


"A szántóföld a világ, a jó mag a mennyek országának fiai, a konkoly a gonosz fiai."
(Mt 13,38)


"Ezután így szólt hozzájuk: "Menjetek el szerte az egész világba, hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek."
(Mk 16,15)


"Az ura pedig megdicsérte a hamis sáfárt, hogy okosan cselekedett, mert e világ fiai a maguk nemében okosabbak, mint a világosság fiai."
(Lk 16,8)


"Még egy kis idő, és a világ többé nem lát engem, de ti megláttok, mert én élek, és ti is élni fogtok."
(Jn 14,19)


"Így szólt hozzá Júdás, de nem az Iskáriótes: "Uram, miért van az, hogy nekünk akarod kijelenti magadat, és nem a világnak?"
(Jn 14,22)


"Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket."
(Jn 15,18)


"Ha e világból valók volnátok, a világ szeretné a magáét, de mivel nem e világból valók vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, azért gyűlöl titeket a világ."
(Jn 15,19)


"Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek legyen énbennem. A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot."
(Jn 16,33)


"Kijelentettem a te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak, és nekem adtad őket, és ők megtartották a te igédet."
(Jn 17,6)


"Nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól."
(Jn 17,15)


"Ha tehát Krisztussal meghaltatok a világ elemei számára, miért terhelitek magatokat olyan kötöttségekkel, amelyek csak az e világ szerint élőkre kötelezők."
(Kol 2,20)


"Tudjuk, hogy Istentől vagyunk, és az egész világ a gonosz hatalmában van."
(1Jn 5,19)


"Ne szeressétek a világot, se azt, ami a világban van. Ha valaki szereti a világot, abban nincs meg az Atya szeretete.

Mert mindaz, ami a világban van, a test kívánsága, a szem kívánsága, és az élettel való kérkedés, nem az Atyától, hanem a világtól van.


A világ pedig elmúlik, és annak kívánsága is; de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké."
(1Jn 2,15-17)


Szent Szellemről:



"És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság és mi az ítélet."
(Jn 16,8)


"Mi pedig nem a világ lelkét kaptuk, hanem az Istenből való Lelket, hogy megismerjük mindazt, amit Isten ajándékozott nekünk."
(1Kor 2,12)



Lesz a világnak vége:



"Így lesz a világ végén is: eljönnek az angyalok, és kiválogatják a gonoszokat az igazak közül."
(Mt 13,49)


"Jaj a világnak a botránkozások miatt! Mert szükséges, hogy botránkozások történjenek, de jaj annak az embernek, aki megbotránkoztat."
(Mt 18,7)


"Gyászol, hervad a föld, elalél, hervad a világ, elalél a magas ég a földdel együtt."
(Ézs 24,4)


"Amikor Jézus az Olajfák hegyén ült, odamentek hozzá tanítványai külön, és ezt kérdezték: "Mondd meg nekünk: mikor lesz ez, és mi lesz a jele a te eljövetelednek és a világ végének?"
(Mt 24,3)


"Isten országának ezt az evangéliumát pedig hirdetik majd az egész világon, bizonyságul minden népnek; és akkor jön el a vég."
(Mt 24,14)


"Mert olyan nagy nyomorúság lesz akkor, amilyen nem volt a világ kezdete óta mostanáig, és nem is lesz soha."
(Mt 24,21)


"Jézus így válaszolt nekik: "E világ fiai házasodnak és férjhez mennek."
(Lk 20,34)


"Mivel megtartottad állhatatosságra intő beszédemet, én is megtartalak téged a kísértés órájában, amely el fog jönni az egész világra, hogy megkísértse azokat, akik a földön laknak."(Jel 3,10)



Megújult világ



"Jézus erre ezt mondta nekik: "Bizony, mondom néktek, hogy ti, akik követtek engem, a megújult világban, amikor az Emberfia beül dicsőségének királyi székébe, ti is tizenkét királyi székbe ültök, és ítéletet tartotok Izráel tizenkét törzse felett."
(Mt 19,28)



Lesz benne egy elkészített ország



"Jézus így felelt: "Az én országom nem e világból való: ha ebből a világból való volna az én országom, az én szolgáim harcolnának, hogy ne szolgáltassanak ki a zsidóknak. De az én országom nem innen való."
(Jn 18,36)


"Pilátus ezt mondta neki: "Akkor mégis király vagy te?" Jézus így válaszolt: "Te mondod, hogy király vagyok. Én azért születtem, és azért jöttem a világba, hogy bizonyságot tegyek az igazságról: mindenki, aki az igazságból való, hallgat az én szavamra."
(Jn 18,37)


"Akkor így szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot."
(Mt 25,34)


"És akkor elküldi az angyalokat, és összegyűjti választottait a világ négy tájáról, a föld sarkától az ég sarkáig."
(Mk 13,27)


"De akik méltónak ítéltetnek ama eljövendő világra, hogy részük legyen a halottak közül való feltámadásban, azok nem házasodnak majd, és férjhez sem mennek."
(Lk 20,35)


"Mert nem angyalok uralma alá rendelte az eljövendő világot, amelyről szólunk."
(Zsid 2,5)

Nincsenek megjegyzések: