"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2012. szeptember 15., szombat

Egy Isten felé való tökéletes szív


Derek Prince: Tanítói levél

Egy Isten felé való tökéletes szív

Első rész

Kedves Barátom

„Mert az Úr szemei áttekintik az egész földet, és ő megmutatja erejét azoknak, akik tiszta szívvel az övéi.” 2 Krón. 16:9

Az Úrnak Szelleme előre és hátra mozog, keresztül az egész földön bizonyos jellegű emberért – akinek szíve Isten felé tökéletes. Valahányszor a Szent Szellem ilyen személyt talál, Isten öröme megmutatkozik, az Ő nevének ereje által, egy nyílt megnyilvánulást ad az Ő erejének és jóváhagyja annak a személynek az életében és szolgálatában. Ő kivárásban van a nyílt erőnek és áldásnak megmutatkozásában.

Egy Isten felé való tökéletes szív


Az Írásban két személy van, akikről az van meg állapítva, hogy a szívűk ilyen, Ábrahám és Jób.  Az 1 Mózes 17:1 versben ezt, az Ábrahámnak előadott felhívást találjuk:
„Amikor Abrám kilencvenkilenc éves volt, megjelent Abrámnak az ÚR, és ezt mondta neki: Én vagyok a mindenható Isten. Járj énelőttem, és légy feddhetetlen!”

Nos Ábrahám 24 évig az Úrral járt, az Úr hívása akkor jött Ábrahámhoz, amikor ő 75 éves volt. Azonban csak most jutott el szellemi növekedésének azon csúcspontjára, ahol Isten dicsőségben és csodálatos módon teljesíti azon ígéreteit, amelyek által sok évvel ezelőtt ki hozta őt, a Káldeus Úr városából. Ábrahám szembetalálta magát egy új kihívással, amely az Istentől jött.  Valójában Isten ezt mondta, „Mostantól fogva az én szemeim nagyon különleges módon lesznek rajtad. Minden mozdulatodat figyelem, amit teszel. Minden szavadat hallani fogom, amit beszélsz. És én azt kérem tőled, hogy mindent, amit teszel azt tedd a felém való hozzáállásodban tökéletes engedelmességgel, hittel és elkötelezettséggel.”

Ábrahám mindazoknak atyja, akik hisznek (lásd Róm:4:11-12). Más szavakkal, az ő élete és hite minta minden hívőnek. Én hiszem, hogy Isten követelménye mindegyikünk számára ezekben a szavakban van kijelentve, amint Ábrahámnak. „Járj én előttem és légy tökéletes, és én teljesítem szerződésem, amely köztem és közted van, és igen megsokasodsz.”



Egy Isten felé való tökéletes szív

Második rész

Kedves Barátom

Előző levelemben mi megnéztük a természetes félelmet, démonikus félelmet, vallásos félelmet, és embertől való félelmet, a félelem négy típusát, amelyek nem az Úrnak félelme.
Most meg fogjuk fontolni, hogy mi az Úrnak félelme. A lehetséges meghatározások módjaiból, mi fogunk keresni néhány meghatározást, amely a Bibliában adott.
Vázlatosan noha, mi azt tudjuk mondani az Úr félelmét az Úr készíti, a te Istened.

Zsoltárok 34:11-ben és Példabeszédek 1:29-ben mi az Úrnak félelmét két szemszögből találjuk. Zsoltárok 34:11 mondja „Jöjjetek gyermekeim, hallgassatok meg engem, én meg foglak tanítani titeket az Úr félelmére.”
(Református fordításban: Zsolt. 34.12
„Jöjjetek, fiaim, hallgassatok rám, megtanítalak benneteket az ÚR félelmére.”)
Jegyezzük meg, az Úr félelme tanítva van. Én hiszem, hogy ebben a zsoltárba a Szent Szellem mondja ezt: „Én megtanítalak téged az Úr félelmére.”

Példabeszédek 1:28-29 mondja, „azután ők fognak hívni engem, de én nem fogok válaszolni, szorgalmasan keresni fognak engem, de nem találnak meg. Mert gyűlölték a tudást és nem az Úr félelmét választották.”
(Református fordításban: Péld. 1.28-29
„Akkor majd kiáltanak hozzám, de nem válaszolok, keresnek engem, de nem találnak meg,
mert gyűlölték a tudást, és nem az ÚR félelmét választották”)
Rád akarom helyezni, hogy az életedben az Úr félelmét kell választanod. Ha te nem ezt teszed, akkor eljön az idő, amikor imádkozol és Isten nem fog válaszolni, amikor keresed Őt, de nem találod.

Most nézzünk meg néhány részletet arról, hogy mit ad nekünk az Úr félelme.
Péld. 1:7, 9:10, 15:33, Zsolt. 111:10 és Job 28:28 mind összeköti az Úr félelmét a bölcsességgel és a tudással.
„Íme az Úr félelme bölcsesség, és eltávozni a gonosztól az értelem.” Job 28:28
(Református fordításban: Jób. 28.28
„Az embernek pedig ezt mondta: Íme az Úr félelme a bölcsesség, és a rossz kerülése az értelem.”)
Az Úr félelme tesz minket bölcsé.

Zsoltárok 19:9 mondja „Az Úr félelme tiszta, örökké tart.”
(Református fordításban: Zsolt. 19.10
„Az ÚR félelme tiszta, megmarad örökké.”)
Az Úr félelme soha nem lesz eltörölve, az örökké megmarad. Ez tiszta és téged tisztán fog tartani.

„Az Úr félelem meghosszabbítja a napokat, de a gonosznak évei megrövidülnek” Péld.10:27
(Református fordításban:  Péld. 10.27
„Az ÚR félelme gyarapítja a napokat, de a bűnösök esztendei megrövidülnek.”)
Az nagyon tiszta: ha te hosszú és boldog életet akarsz, féldd az Urat.

„Kegyelemben és igazságban jóvátétel van nyújtva a bűnért. És az Úr félelme által eltávozik a gonosztól.” Péld. 16:6
(Református fordításban:  Péld. 16.6
„Szeretettel és hűséggel jóvá lehet tenni a bűnt; az ÚRnak félelme távol tart a rossztól”.)
Ha te féled az Úrat, eltávozol a gonosztól. Az el fog téged kerülni.

„Az Úr félelmében erős bizonyosság van (mint mondtam korábban, ha te féled az Urat, neked nem kell félned mástól az életben), és az Ő gyermekeinek menedéknek helye lesz. (a menedék hely feltételes: Isten megvédi azokat, akik őt félik). Az Úr félelme életnek szökőkútja, elfordít a halál csapdájától.” Péld. 14:26-27
(Református fordításban:  Péld. 14.26-27
„Aki az URat féli, annak erős oltalma van, fiainak is menedéke lesz az.
Az ÚRnak félelme az élet forrása a halál csapdáinak kikerülésére.”
Négy áldás van itt felsorolva: erős bizonyosság, menedéknek helye, életnek szökőkútja, és megmenekülés a halál csapdájából.

„Alázat és az Úr félelme által van gazdagság és tisztelet és élet.” (Péld. 22:4)
(Református fordításban:  Péld. 22.4
„Az alázatnak és az ÚR félelmének jutalma gazdagság, dicsőség és élet.”)
Még hárommal több áldás itt: gazdagság, tisztelet és élet!

Végezetül, én nem gondolom, vannak bármelyiknél nagyszerűbb ígéretek, mint amelyek a Példabeszéd 19:23-ban adattak. „Az Úr félelme élethez vezet, és akinek ez van megelégedésben marad, nem lesz meglátogatva gonosztól.”

 (Református fordításban:  Péld. 19.23
„Az ÚR félelme életet jelent: az ember elégedetten alszik, nem éri veszedelem.”)



Megmaradni az Úr félelmében

A Biblia megmutatja, hogy az Úr félelmére szüksége van azoknak, akik gyakorolják a hatalmat mások felett. „Izrael Istene mondta … Aki törvénykezik emberek felett igaznak kell lennie, uralkodnia Isten félelmében.” (2 Sam. 23:3)
(Református fordításban: 2Sám. 23.3
„Izráel Istene mondotta …: Az emberek igaz uralkodója, az istenfélő uralkodó.”)

Két követelménye van a szellemi vezetőknek. Első az Úr szeretete, és a második az Úr félelme. Amikor Jézus Pétert hívta pásztornak az ő nyájához Ő kérdezte: „Szeretsz te engem?” (Lásd János 21:15-19) És ő kérdezte ezt háromszor! Azután Ő mondta: „Ha te szeretsz engem legeltesd az én nyájam.” Az Úr szeretete az Ő embereinek szükségszerűsége.
Akárhogyan is, ha te megpróbálsz szolgálni csak az emberek szeretetéből, lesz egy felszólításod egy személlyel való kapcsolatra, aki annyira próbára tevő lesz, hogy a te szereteted nem lesz elég. Csak magának az Úr szeretete lesz képes hűségesen megtartani téged az ilyen esetekben.

Ha szolgálatodnak oka csupán az emberek szeretete, történetesen arra leszel csábítva, hogy azt tedd, amit az emberek akarnak, hogy te megtegyél, és nem amit Isten akar, hogy megtegyél. Ezen a ponton mi elkülönítjük a pásztort a bérenctől. A bérenc azt adja az embereknek, amit ők igényelnek, de a pásztor azt ad nekik, amit Isten kijelent, hogy adjon nekik.

Lássuk az Úr félelmét Jézus életében és szolgálatában. Ézsaiás 11:1-2-ben Jézusról mondja:
(Ref. Ford.: Ézs. 11.1-2
„Vesszőszál hajt ki Isai törzsökéről, hajtás sarjad gyökereiről. Az ÚR lelke nyugszik rajta, a bölcsesség és értelem lelke, a tanács és erő lelke, az ÚR ismeretének és félelmének lelke.”)
A legmagasabb fok a Szent Szellemnek megjelenésénél az Úrnak félelmének Lelke. Az megnyugszik Jézuson, az Atya egyetlen egyszülöttjén.
Ha van egy dolog Jézusról, ami tiszta, az az, hogy Ő Isten félelemben járt. Ő mondta az Atyjának: „Én mindig azt teszem, ami kedves Neki” (János 8:29)
 „Én önmagamtól nem tehetek semmit” (Jn. 5:30) „a Fiú önmagától semmit sem tehet, csak ha látja, hogy mit tesz az Atya” (Jn.5:19)

Ézsaiás 11:3? folytatása: Az Úrnak szelleme „fog teremteni neki az Úr félelmében gyors megértést.” A Szent Szellem jött Jézusra és adott neki egy különleges érzékenységet az Úrnak akaratára és útjaira/eljárásaira. Ha van valamire szükségünk ma a gyülekezetekben, az ez érzékenység Istennek akaratára és Istennek útjaira.

Zsid. 5:7 Jézusról beszél:
Ref.ford: „Ő testi élete idején könyörgésekkel és esedezésekkel, hangos kiáltással és könnyek között járult az elé, akinek hatalma van arra, hogy kiszabadítsa őt a halálból. És meghallgattatott istenfélelméért.”
Isten meghallgatta Jézus imáit, mert az imák Isten félelemben születtek. Mi volt a nagy bizonyítéka annak, hogy Jézusnak megvolt ez Atya félelme. Azt hiszem ez a rész elsősorban a Gecsemánra utal. Mi az a dolog, amit Jézus ott mondott kinyilatkoztatva az Úr félelemét? „ne az én akaratom legyen meg, hanem a tied.” Lukács 22:42. Amikor te így imádkozol, te meg vagy hallgatatva!

Mi megtaláljuk azt is, hogy az Úr félelme jelen volt az ősegyházban.
Ref. Ford. Apcs. 9:31
„Az egyháznak tehát egész Júdeában, Galileában és Samáriában békessége volt: eközben épült, az Úr félelmében járt, és a Szentlélek segítségével számban is gyarapodott.”
Ők átélték, amit Zsolt. 2:11 kijelent: „Félelemmel szolgáljátok az URat, reszketve vígadjatok!”
Látod az összetételt? Örvendj, de tiszteletteljes Istenfélelemmel. Soha ne különüljön el a kettő, mert ha te különválasztod, kiegyensúlyozatlanná válsz. Amikor mi kiegyensúlyozzuk az örömöt a reszketéssel – az Úr félelmét a Szent Szellem vigaszával – akkor van a gyülekezet felépítve.

1Pét.1:17-19 megmondja nekünk miért kellene félnünk az Úrat. Ref.ford.: „Ha pedig mint Atyátokat hívjátok őt segítségül, aki személyválogatás nélkül ítél meg mindenkit cselekedete szerint, félelemmel töltsétek el jövevénységetek idejét, tudván, hogy nem veszendő dolgokon, ezüstön vagy aranyon váltattatok meg atyáitoktól örökölt hiábavaló életmódotokból, hanem drága véren, a hibátlan és szeplőtelen Báránynak, Krisztusnak a vérén.”
Ezek az igék nem a hitetleneket szólítják meg, hanem a Krisztus hívőket – azokat, akik Krisztus vére által meg vannak váltva. Miért mellőzük (keresztények) az itt tartózkodásunk idejéből a félelmet? Mert az a mi megváltásunk ára. Az került Istennek az Ő fiának vérébe a mi megváltásunkért. Isten adta az Ő Fiát, hogy meg legyünk váltva a mi ostobaságunkból, a mi tudatlanságunkból, a mi engedetlenségünkből, a mi lázadásunkból, és a mi büszkeségünkből.

Én hiszem, hogy Isten, a Szent Szellem elülteti a mi szívünkbe az Isten félelmet. Én nem hiszem, hogy nekünk az meg lenne, amíg a Szent Szellem meg nem tanította nekünk. De amikor mi válaszolunk a Szent Szellem által, Isten félelemben, akkor mi elkezdjük élvezni Isten pártfogását. Következőkben három kinyilatkoztatás Isten kegyelméről.

Ref. Ford. Zsolt 5:13
„Mert te, URam, megáldod az igazat, körülveszed kegyelmeddel, mint pajzzsal.”

Isten kegyelme, mint egy pajzs, amely körülvesz és megvéd téged minden oldalról. Teljes biztonságban vagy Isten kegyelme alatt.

Az Úr kegyelme, bizonyos értelemben megtestesült Isten jelenlétének felhője által.
Ref.ford: Péld. 16.15 „A király arcának ragyogása éltet, jóakarata olyan, mint a tavaszi esőt hozó felleg.”

Péld. 19.12 többet mond nekünk:
„Ha a király haragszik, olyan, mintha oroszlán morogna, de jóakarata olyan, mint a fűre hulló harmat.” Ref.ford.
Így Istennek kegyelme, mint késői esőfelhő, és mint fűre hulló harmat. Soha nem kell szellemi szárazságban szenvedne amikor te Isten kegyelme alatt jársz!

Ugyancsak, ha te Isten kegyelme alatt vagy, te magaddal viszed a felhőt és harmatot bármerre jársz is. Az áldás kicsapódik rólad Isten embereire. Mi tudna lenni nagyszerűbb kiváltság, mint ez?

Istennek alázatos gyermeke és szolgája, aki az Úr félelmében jár az Isten kegyelemének felhője alatt van, mint „eső hozó”. Automatikusan megáld mindenkit, aki vele kapcsolatba kerül. Van egy jó illata; az ő jelenlétének; valami nem hagyja érvényesülni őt, hogy működjön mindenütt ahová ő megy.

Isten még mindig keres keresztül kasul a földön, hogy megtalálja azokat, akiknek szívük tökéletes Őfelé – azokat, akiknek Ő az Istenük – azokat, akik megtanulták az Úr félelmét. Amikor Ő talál ilyeneket Ő megfogja mutatni Magát dicsőségben, kézzelfogható felséges kegyelemben életükben. Váljunk ilyen embereké!


Éjjeliőr egy nemzetért


Az Ezékiel 3:16-21-ben a prófécia elmondja, hogy Isten készít magának éjjeliőröket az ő népébe Izraelben. Megérteti, hogy ha egy nemzet elindul egy úton Isten kijelentésének ellenében, az éjjeliőr felelőssége, hogy figyelmeztetesse az ő népét. Ha a nép ügyel a figyelmeztetésre és bűnbánatot tart, a nép megmenekül. Ha nem ügyel rá, akkor az Isten hatásköre alá fog tartozni, de az éjjeliőr megmenti magát és az ő lelkét.

Mint Istennek szolgálja ma, mi felelősek vagyunk elmondani az Ő üzenetét a népeknek, mint ahogyan adott Jeremiás 31:10-ben.

Halljátok az ÚR igéjét, ti népek, hirdessétek a távoli szigeteken, és mondjátok:
Aki szétszórta Izráelt, össze is gyűjti, és őrzi, mint pásztor a nyáját.

Az Úr figyelmezteti a nemzeteket ne legyenek ellene az ő akaratának abban hogy Izraelt összegyűjtse, hanem inkább azokkal együtt működjenek.

A Zakariás 2:12-ban Isten figyelmezteti a nemzeteket: „Bizony, aki titeket bánt, a szemem fényét bántja!” Az egész testnek legérzékenyebb része a szemnek fénye. Testünknek ezt a részét mi a leggyorsabban védjük meg. Isten mennyivel inkább reagál Izraelnek bármily fenyegetettségére.

A legújabb hónapokban Európának majdnem minden nemzete rögzítette álláspontját Izrael ellen. Az egész változatos Európa történelmében, nem tudok visszaemlékezni egyetlen esetre se, amikor az összes nemzet egyetértett valamiről.

Ilyen megegyezés ebben az esetben természetfölötti volt. Ez az antikrisztus szellemének munkája volt, előkészíti a nemzeteket, hogy ellenálljanak a megszilárdított Krisztus királysága ellen. Logikus megkérdezni: Istennek vannak-e őrállói ezekben az országokban? Azok figyelmeztetik-e ezeket az országokat?

Magában Izraelben az őrálló feladata emlékeztetni a népnek Isten felé való páratlan elszámoltatására, ahogyan ez az Ámos 3:2-ben ki van nyilatkozva.
„Csak veletek léptem közösségre a föld minden nemzetsége közül, ezért kérem számon rajtatok minden bűnötöket.” Ha Izraelnek nem sikerül megfelelnie az Isten adta kötelezettségének, Ő figyelmezteti őket, hogy Ő szigorúan fog ítélkezni felettük. A történelem sok ezer éve tanúskodik ez igazság mellett.

Azonban ez nem a történet vége. Isten nyomatékosan kijelenteti, hogy az Ő általa kitűzött időpontban Ő összegyűjti és helyreállítja Izraelt, mint népet. Továbbá Ő megkívánja más nemzetektől, hogy saját részükkel közreműködjenek Izrael helyreállításában.

Ez Pál üzenetének egyik fontos tárgya a pogány hívőkhöz Római levél 11:13-15 ben és 25-27-ben:
Róm. 11.13-15
„Nektek, pogányoknak pedig azt mondom: ha tehát én pogányok apostola vagyok, dicsőítem szolgálatomat, mert ezzel talán féltékennyé tehetem véreimet, és így megmentek közülük némelyeket. Hiszen ha elvettetésük a világ megbékélését szolgálta, mi mást jelentene befogadtatásuk, mint életet a halálból?”
Róm. 11.25-27
„Nem szeretném, testvéreim, ha önmagatokat bölcseknek tartva nem vennétek tudomásul azt a titkot, hogy a megkeményedés Izráelnek csak egy részét érte, amíg a pogányok teljes számban be nem jutnak, és így üdvözülni fog az egész Izráel, ahogyan meg van írva: „Eljön Sionból a Megváltó; eltávolítja a hitetlenséget Jákób házából, és én ezt a szövetségemet adom nekik, amikor eltörlöm bűneiket.”

Sajnálatra méltó, de mostanság találkoztam számos olyan kereszténnyel, akik „önmagukat bölcsnek tartják”. Ők úgy gondolják jobban tudják, mint Isten, hogy Ő neki hogyan kellene bánni Izrael népével.

Pál a Római levélben újra kifejti, amit Isten már világosan elmondott a Jeremiás 32:37-41-ben:

Jer. 32.37-41
„Összegyűjtöm majd népét mindazokból az országokból, ahová szétszórtam lángoló haragomban és nagy felháborodásomban. Visszahozom őket erre a helyre, letelepítem, és biztonságban lesznek. Az én népem lesznek, én pedig Istenük leszek.
Egy szívet és egy utat adok nekik, hogy engem féljenek mindenkor, és jó dolguk legyen nekik is, meg utódaiknak is. Örök szövetséget kötök velük, nem fordulok el tőlük, jót teszek velük, és olyanná teszem szívüket, hogy féljenek engem, és ne hajoljanak el tőlem. Örömmel teszek jót velük teljes szívemmel és lelkemmel, és véglegesen elültetem őket ebbe a földbe.”

„forever” and „everlasting” „mindörökké”, és „örökké tartó” szavak tisztázzák, - a magyar fordításban „… féljenek mindenkor …” és „… Örök szövetséget …” - hogy Isten Izraelnek nem átmeneti helyreállításáról beszél, hanem egy maradandó és visszavonhatatlan megalapításáról a saját földjén. Továbbá Isten azt mondja, hogy Ő ezt „teljes szívemmel és lelkemmel” fogja csinálni. Elbizakodottság lenne a nemzetek részéről ellenszegülni annak, amit Isten az Ő teljes szívével és lelkével tesz. Én hiszem, hogy saját nemzetem Nagy-Britannia, rájött erre a saját kárán, amikor az Egyesült Nemzetek megbízásából ő volt a kormányzója Palesztinának.
Úgy történt, hogy én Jeruzsálemben tartózkodtam abban az időben, és én az egyik szemtanúja lehettem annak a többféle módnak, ahogy Nagy-Britannia erőszakkal elfoglalja a vele szembehelyezkedő átmeneti Zsidó Államot.

 ...

Jer. 51.20-23
„Kalapácsom voltál, fegyverem. Népeket zúztam veled össze, országokat pusztítottam el.
Összezúztam veled lovat és lovasát, összezúztam veled harci kocsit és kocsisát.
Összezúztam veled férfit és nőt, összezúztam veled öreget és fiatalt, összezúztam veled ifjat és szüzet. Összezúztam veled pásztort és nyáját, összezúztam veled földművest és igás állatait, összezúztam veled helytartókat és elöljárókat.”

Ézs. 60.12
„De azok a népek és országok, amelyek nem szolgálnak téged, elpusztulnak, azok a népek egészen kipusztulnak.”

Zak. 8.13
„És bár átkozottak voltatok a népek között, Júda háza és Izráel háza, én megsegítlek benneteket, és áldottak lesztek. Ne féljetek, legyetek erősek!”

Jer. 10.16
„De nem ilyen Jákób osztályrésze, mert Ő a mindenség formálója, Izráel törzse pedig az ő tulajdona: Seregek URa a neve.”

Zak. 8.23
„Ezt mondja a Seregek Ura: Azokban a napokban tízen is megragadnak a mindenféle nyelvű népek közül egy júdait ruhája szegélyénél fogva, és ezt mondják: Hadd tartsunk veletek, mert hallottuk, hogy veletek van az Isten!”

Ézs. 66.19-20

„Csodát teszek majd köztük, és a megmentetteket elküldöm a népekhez: Tarsísba, Púlba és Lúdba, az íjászokhoz, Tubalhoz és Jávánhoz, a messzi szigetekre, amelyek még nem hallották híremet, és nem látták dicsőségemet. Vigyék hírül dicsőségemet a népeknek.
Elhozzák minden honfitársatokat az összes népek közül ajándékul az ÚRnak: lovakon, kocsikon és gyaloghintókon, öszvéreken és tevéken, szent hegyemre, Jeruzsálembe - mondja az ÚR -, ahogyan Izráel fiai szokták elhozni ajándékukat tiszta edényben az ÚR házába.”


(Fordította: spearwort, vagyis én 2004-ben. Száraz fordítás. Az eredeti angol anyagom már nincs meg.)

Isten félelméről ajánlom még a következő nagyszerű tanítást:
Dr. Wolfhard Margies
Lelki gondozás és Istenfélelem


Nincsenek megjegyzések: