"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2012. február 16., csütörtök

Keresztutam

Munkám értékét visszaadni.
Van a munkámnak értéke?
Nekem, van értékem?
Ki adja meg az értékem?

Ezeken, a mai napjaimat meghatározó kérdéseken gondolkoztam.
Valami jóvátétel után vágyik a lelkem, így, hogy most meghurcolták.
Igen, ez egy emberi vágy, ami a megtörtségből születik.
Tudom Isten majd jön, és megvigasztal engem az én szomorúságomban.
Sőt! Bizonyosan jobban megáld, minthogy mostani nyomorúságomban hinném.
Nem is csüggedek, de testem és lelkem úgy érzi magát, mintha a fejem tetejétől, 
a talpamig egy nagy hatalmas vágott sebet ejtettek volna rajta, még lüktet is.
Testem, kezem, lelkem, és idegeim remegnek.
Tudom, nem sok mindenkit érdekelnek a tünetek. Gyűlölőimet meg főleg nem.
Hiszen, ha egyáltalán érdekelte volna őket lényem, hát idáig se jutottunk volna el.
Hanem szeretetben vigyáztak volna rám.
Szeretem, amikor kimondok egy vágyat, egy igazságot, akkor szinte hallom a vádat.
"Neked kellett volna, szeretni. Te vagy a hibás. Azért öltünk meg."
Igen, a világ fiai így gondolkoznak. Folyamatos vád alá teszik az igazakat.
Mivel, hogy ők nem igazak, és nem akarnak megtérni, hogy ők is igazak legyenek,
ezért vádolják az Igazat és azokat, akik az Igazat követik.

Tudom, az a helyzet, amiben benne vagyok, áldás lesz.
De most még teher. Most még fájdalom, könny, nehézség.
Nagyon hálás vagyok Testvéreimért, akik imádkoznak értem.
Lelkem annyira hálás őértük. Sokan vannak, sokan imádkoznak értem.
Isten jó. Örül a szívem, hogy közösségben vagyunk, és Krisztus Teste létezik ezen a földön.

Az én stációim, nem annyi amennyi hagyományosan szokott lenni, de hát az enyém.

1. Stáció:
Jézust elfogják

Jézust, amikor a Gecsemáné kertben elfogták, ezt mondta:

"Úgy vonultok ki ellenem, mint valami rabló ellen,
kardokkal és botokkal, hogy elfogjatok.
Veletek voltam mindennap a templomban, amikor tanítottam,
és nem fogtatok el."


2. Stáció:
Jézust halálra ítélik

"Azok pedig együttesen kimondták az ítéletet, hogy méltó a halálra."

Együttesen.

Mi volt az ok, amiért halálra ítélték?

"Semmit se felelsz arra, amit ezek ellened vallanak? 
Te vagy a Krisztus, az Áldottnak Fia?"

Jézus így válaszolt:

"Én vagyok
és meglátjátok az Emberfiát, amint a Hatalmas jobbján ül, 
és eljön az ég felhőiben."


Gyűlölői erre ezt mondják:

"Mi szükségünk még tanúkra. Hallottátok az istenkáromlást."

Gyűlölői Jézust nem a jó cselekedeteiért gyűlölik meg, és ölik meg,


hanem mert - a szemükben - túl soknak gondolja magát.

"Nem jó cselekedetért kövezünk /ölünk/ meg téged, hanem káromlásért, 
és azért, hogy te ember létedre Istenné teszed magadat."
(Jn 10,33) 

Tehát jó tudni nekünk is. Nem a jó cselekedeteinkért üldöznek minket, hanem azért mert túl soknak gondoljuk magunkat.
Jézus nevéért gyűlölnek minket. Őt gyűlölik, azért mert ember létére Istennel egyenlővé tette magát. Vagy is azért a tényért gyűlölik Őt, mert Ő Isten.
Minket pedig azért, mert Isten gyermekeinek mondjuk magunkat.

Mivel pedig mégis Jézus Isten Fia volt, mi pedig Isten fiai vagyunk, ennek fényében, igaz ez:

"Gyűlölnek engem, ok nélkül"
Jn 15,25

3. stáció:
Jézust kigúnyolják

Gyűlölőid majd megkérdezik tőled:

"Milyen jogon mondod magadat Isten fiának?
Milyen hatalommal cselekszed ezeket?"

Ehhez nem kell természetfeletti csodákat tenned, elég, ha jót teszel. Akkor is meg fogják kérdezni tőled.

Amikor elmondod, hogy hit által lettél Isten gyermeke, hit által teszed a jót, röhögni kezdenek.
Lehet fizikailag még most nem ölnek meg, de te is tudod: a szavak is ölnek.

Isten gyermekeit a világ fiai üldözik.

Jó, ha ezt tudod, és ha azt is tudod, hogy ha ezt így kimondod, akkor felháborodva, gyűlölettől fröcsögve majd megkérdezik tőled:

"Ki akar téged megölni?" Bolond vagy te!
(Jn 7,20)

Megkérdezik, de ha majd eljön a megfelelő sötét pillanat, botokkal jönnek érted, és meg is fognak ölni téged.

"Leselkedik a bűnös az igazra, meg akarja ölni." 
(Zsolt 37,32)

Mivel hazugok, és képmutatók, nappal még nem teszik meg, hanem csak kérdeznek, hogy előtted védjék magukat. Noha ők is tudják, és te is tudod, mert átlátsz rajtuk, tudod, ahogy ők is tudják:

 éjjel majd érted jönnek és meg fognak ölni,
ehhez a megfelelő időt,
a sötétséget várják.

Sötétség. Tudod te is mit jelent ez, nem az éjjel sötétségére gondolok. Hanem arra a körülményre, amikor a nyilvánosságot ki lehet zárni, és titokban lehet cselekedni gonoszságokat. Ha ez az idő eljön, érted is eljönnek.

4. stáció:
Jézust kivégzésre viszik

Mit jelent megölni?

Eltüntetni. 

Lerombolni munkádat, mintha meg sem születtél volna, mintha nem lettél volna egyéb csak egy rossz álom.

A világ fiai így becsülik életedet, munkádat, és mind azt, amit Isten adott általad a világnak.
Nappal vitatkoznak veled, hazudnak neked és áltatnak téged, éjjel érted jönnek, és eltüntetnek a világ szeme elől.

Mert nem kellesz nekik.

5. stáció:
Jézust megölik
Jézust megölték.

6. stáció:
Jézus és tanítványai

A tanítvány megkérdezi Jézust: "Hová mégy?"
Jézus így felel: "Ahová én megyek, oda most nem követhetsz, de később majd követsz."

Vagyis, Tanítvány! Téged is meg fognak ölni.
Kezdetben csak szavakkal, újra és újra.
Később lehet fizikailag is.
Ha valakire fogság vár,
fogságra jut;
ha valakinek kard által kell meghalnia,
kard által hal meg.
Itt van a helye a szentek állhatatosságának és hitének.

7. stáció:
Jézus követőinek

Jézus mondta:
1. Ahogy engem küldtél a világba, én is elküldtem őket a világba.
2. Én nekik adtam igédet, és a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók, mint ahogy én sem vagyok a világból való.
3. Az Atya velem van.
4. Ahogyan te, Atyám, énbennem, és én tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem.
5. Úgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél.
6. Szent Atyám, tartsd meg őket a te neved által, amelyet nekem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!
7. Úgy küldöm őket a világba, mint juhokat a farkasok közé.
8. Ti pedig vigyázzatok magatokra: mert bíróságoknak adnak át titeket, zsinagógákban vernek meg, helytartók és királyok elé állítanak énértem, bizonyságul nekik. Előbb azonban minden nép között hirdetni kell az evangéliumot. Amikor pedig elhurcolnak és átadnak titeket, ne aggódjatok előre, hogy mit mondjatok, hanem ami megadatik nektek abban az órában, azt mondjátok, mert nem ti vagytok, akik szóltok, hanem a Szentlélek. Akkor testvér a testvérét, apa a gyermekét adja majd halálra, gyermekek támadnak szüleik ellen, és vesztüket okozzák, és mindenki gyűlöl majd titeket az én nevemért; de aki mindvégig kitart, az üdvözül.
9. Szeressétek egymást: ahogyan én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást! Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást.

8. stáció:
Jézus feltámad

Ha világ fiainak nem is kellesz, de van Akinek és akiknek viszont kellesz. Istennek és az Ő népének.
Mi Testvéreink egyek vagyunk az Úrban.
Szent és Igaz, szeplőtelen Krisztus Testében.
Folyamatosan öldöklik a világ fiai Krisztus Testét, de véglegesen eltüntetni soha se fogják tudni a Földről.
Ha sikerülne nekik, Jézus az Isten Fia, a világ uralkodója abban a pillanatban megjelenne hatalommal az ég felhőin.

Mert van feltámadás.

A mi Urunk eljön az ég felhőiben, és megfogjuk látni dicsőségét, mert minden hatalom, mennyen és földön Neki adatott.
Látni fogják ezt gyűlölői is, és gyűlölőink is, és sírva fogják gyászolni bűneiket, hogy nem hitték el, azt amit, mondtak nekik azok, akik Hittek Benne, hogy: Jézus a Krisztus, a Megváltó, a Messiás, a Szabadító, az Isten Fia, és mi az Ő testvérei.

Jézus mondta:

"Aki gonosz, legyen gonosz ezután is,
és aki bűntől szennyes, legyen szennyes ezután is,
aki pedig igaz, cselekedjék igazságot ezután is.
és aki szent, legyen szent ezután is.
Íme eljövök hamar, velem van az én jutalmam, 
és megfizetek mindenkinek cselekedete szerint."
Jelenések könyve 22,11

Tetszik, nem tetszik:

"Az igazak öröklik a földet."
Zsolt 37,29

Nincsenek megjegyzések: