"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2012. február 4., szombat

Isten neve: Isten a kősziklám - 9. rész

Isten a kősziklám

Isten a kősziklám, szikla, kőszál, kőszirt
SzmLAi-szela' = kőszirt, kőszál

"De mozdulatlan marad íja, feszülnek izmos kezei Jákób erősségének kezétől, 
onnan, Izráel pásztorától, kősziklájától, atyád Istenétől, ki megsegít téged, 
a Mindenhatótól, aki megáld téged az ég áldásával felülről, 
a lent elterülő mélység áldásaival, az emlők és anyaméh áldásaival."
1M 49,24-25
(Jákób áldásából, Józsefnek)

"És ezt mondta az ÚR: Van itt hely nálam, állj a kősziklára
És amikor elvonul dicsőségem, a kőszikla hasadékába állítalak, 
és kezemmel betakarlak, amíg elvonulok."
2M 33,21-22
(Isten Mózesnek)

"Kőszikla ő, cselekvése tökéletes, minden útja igazságos. 
Hű az Isten, nem hitszegő, igaz és egyenes ő."
5M 32,4
(Mózes)

"Az ÚR az én kőszálam, váram és megmentőm,
Istenem, kősziklám, nála keresek oltalmat. 
Pajzsom, hatalmas szabadítóm és fellegváram, 
menedékem és szabadítóm, megszabadítasz az erőszaktól."
2S 22,2-3
(Dávid énekéből, amikor megszabadította őt Isten Saul kezéből)

"Van-e Isten az ÚRon kívül, és van-e kőszikla Istenünkön kívül?"
2S 22,32 
(ki szikla Istenen kívül?)

"Él az ÚR, áldott az én kősziklám, magasztaltassék Isten, szabadító kősziklám!"
2S 22,47

"Izráel Istene mondotta, Izráel kősziklája így szólt hozzám: 
Az emberek igaz uralkodója, az istenfélő uralkodó olyan, 
mint a fölkelő nap reggeli fénye, mint a felhőtlen reggel, 
melynek sugarától eső után fű zöldül a földön."
2S 23,3
(Dávid utolsó szavaiból)

"Az ÚR az én kőszálam, váram és megmentőm, 
Istenem, kősziklám, nála keresek oltalmat, pajzsom, hatalmas szabadítóm, fellegváram!"
Zs 18,3

"Fogadd kedvesen számnak mondásait és szívem gondolatait, URam, kősziklám és megváltóm!"
Zs 19,15

"Csak ő az én kősziklám és szabadítóm, erős váram, nem ingadozom sokáig."
Zs 62,3

"Istennél van segítségem és dicsőségem, erős sziklám és oltalmam az Isten."
Zs 62,8

"Ha elenyészik is testem és szívem, szívemnek kősziklája és örökségem te maradsz, Istenem, örökké!" 
Zs 73,26

"Így nevez majd engem: Atyám vagy, én Istenem, szabadító kősziklám!"
Zs 89,27

"Az igaz virul, mint a pálmafa, magasra nő, mint a libánoni cédrus. 
Az ÚR házában vannak elültetve, ott virulnak Istenünk udvarain. 
Öreg korban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak, 
és hirdetik: Igaz az ÚR, kősziklám ő, akiben nincs álnokság!"
Zs 92,16

"De nekem az ÚR a váram, Istenem az oltalmam és kősziklám."
Zs 94,22

"Jöjjetek, örvendezzünk az ÚR előtt, ujjongjunk szabadító kősziklánk előtt!"
Zs 95,1

Isten a menedékem
MSziGB-miszgáb (SzigB) = biztonságos magaslat, (ments)vár, védelem

"Az elnyomottak menedéke az ÚR, menedék a nyomorúság idején."
Zs 9,10

"Az ÚR az én kőszálam, váram és megmentőm
Istenem, kősziklám, nála keresek oltalmat, pajzsom, hatalmas szabadítóm, fellegváram!"
Zs 18,3

"A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk."
Zs 46,8

"Te vagy az én erőm, rád figyelek, Isten az én erős váram."
Zs 59,10

"Én pedig hatalmadról énekelek, magasztalom minden reggel hűségedet. 
Mert erős váram vagy, menedékem, mikor bajba jutok. 
Te vagy az én erőm, rólad zeng énekem. Erős váram az Isten, az én hűséges Istenem!"
Zs 59,17-18

"Jótevőm és erősségem, váram és megmentőm ő, 
pajzsom, akihez menekülhetek, aki népeket vet alám."
Zs 144,2


Menedék
MChSzmH-machesze (ChSzmH)

"A nyomorult tervét csúffá tennétek, de az ÚR az ő oltalma!"
Zs 14,6

"Isten a mi oltalmunk és erősségünk, mindig biztos segítség a nyomorúságban."
Zs 46,2

"Hiszen te vagy menedékem, erős bástyám az ellenség ellen."
Zs 61,4

"Sokan csodálkoznak rajtam, mert te vagy erős oltalmam."
Zs 71,7

"De nekem olyan jó Isten közelsége! Uramat, az URat tartom oltalmamnak
Hirdetem minden tettedet."
Zs 73,28

"Oltalmam és váram, Istenem, akiben bízom!"
Zs 91,2

"Ha az URat tartod oltalmadnak, a Felségest hajlékodnak, 
nem érhet téged baj, sátradhoz közel sem férhet csapás."
Zs 91,9

"Aki az URat féli, annak erős oltalma van, fiainak is menedéke lesz az."
Péld 14,26

"Mert erőssége vagy a nincstelennek, erőssége a szegénynek a nyomorúságban
oltalom a zivatarban, árnyék a hőségben, 
mert a hatalmaskodók dühe olyan, mint a kőfalra zúduló zivatar."
Ézs 25,4

"Ne ejts rémületbe engem, légy oltalmam a veszedelem napján!"
Jer 17,17

"Felharsan az ÚR hangja a Sionról, mennydörög Jeruzsálemből, megrendül az ég és a föld. 
De népét megoltalmazza az ÚR, és Izráel fiainak erőssége lesz."
Jóel 4,16


Menedék
MNVSzm-mánósz

"Ó, URam, én erőm és mentsváram, menedékem a nyomorúság idején! 
Hozzád jönnek majd a nemzetek a föld legszéléről is, és ezt mondják: 
Bizony, hamis isteneik voltak elődeinknek, hiábavalók, egyik sem ér semmit!"
Jer 16,19


Rejtekhely, búvóhely, oltalom, védelem
SzmTR-széter (SzmTR) (hn)
qal = elrejtőzik, menedéket keres, megbújik, menekül, áé: bízik
CHSzmH ---> ChSzmVT-chászút, MChSzmH-machesze

"Rejtekhelyem és pajzsom vagy, igédben reménykedem."
Zs 119,114


Isten a sziklára emel föl

"Megóv engem sátrában a veszedelem napján. 
Elrejt sátra mélyén, magas kősziklára helyez engem."
Zs 27,5


Isten a sziklaváram
---> Isten a kősziklám, szikla, kőszál, kőszirt
---> Isten a sziklaváram/kővár(am), mentsváram---> Istenben bízom
AL CVR - 'Él cúr = kősziklavár, kőszirtvár

"Nincs olyan szent, mint az ÚR, 
rajtad kívül senki sincsen, nincs olyan kőszikla, mint a mi Istenünk."
1S 2,2

"Van-e Isten az ÚRon kívül, és van-e kőszikla Istenünkön kívül?"
2S 22,32

"Fordítsd felém füledet, siess, ments meg engem! 
Légy erős kősziklám, erős váram, segíts rajtam!"
Zs 31,3

"Ezt mondom Istenemnek, kőszálamnak
Miért feledkeztél el rólam? Miért kell gyászban járnom, miért gyötör az ellenség?"
Zs 42,10

"Légy erős kősziklám, ahova mindig mehetek, 
melyet segítségemre rendeltél, mert te vagy az én sziklaváram."
Zs 71,3

"Mert elfeledkeztél szabadító Istenedről, erős Kőszikládra nem gondoltál
azért ültetsz gyönyörű ültetvényt, és teletűzdeled idegen vesszőkkel."
Ézs 17,10

"Bízzatok az ÚRban mindenkor, mert az ÚR a mi kősziklánk mindörökre!"
Ézs 26,4

"Úgy fogtok énekelni, mint az ünnepszentelés éjjelén, 
szívetek pedig úgy örül, mint a zarándok, aki fuvolaszó mellett megy az ÚR hegyére, 
Izráel Kősziklájához."
Ézs 30,29

"Ne rettegjetek, és ne féljetek! 
Hiszen régóta hirdettem, megmondtam, és ti vagytok a tanúim! 
Van-e isten rajtam kívül? Nincsen kőszikla, nem tudok róla!"
Ézs 44,8

"Hallgassatok rám, akik igazságra törekedtek, és az URat keresitek! 
Tekintsetek a kősziklára, melyből kivágattatok, és a kút üregére, melyből kiásattatok!"
Ézs 51,1


Isten az erőm, erősségem, sziklaváram/kővár(am), mentsváram
AL MAiVZJ (ChJL) - 'Él má'úzí (chájil)
MAiVZ-má'óz (AiZZ v. AiVZ) = (szikla)vár, erősség
MCVRH-möcúrá = sziklavár, erődítmény
AiZ-'óz (AiVZ) = erősség, sziklavár
ChJL-chájil = erő

"Az ÚR az én kőszálam, váram és megmentőm, 
Istenem, kősziklám, nála keresek oltalmat, pajzsom, hatalmas szabadítóm, fellegváram!"
Zs 18,3


"Az a kőszikla pedig a Krisztus volt."

1 Kor 10,4
 
 
----
 
Lásd még:
Jézus neve:
 
 

Nincsenek megjegyzések: