"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2011. szeptember 10., szombat

    "Orvos akartam lenni, hogy szavak nélkül dolgozhassam. Éveken keresztül eltékozoltam magam a szavakban. Örömmel végeztem teológiai tanári és lelkészi munkámat. Új tevékenységem során azonban nem beszélni fogok a szeretet vallásáról, hanem gyakorolhatom azt. Orvosi ismereteim lehetővé teszik majd, hogy szándékaimat a legmegfelelőbben és legteljesebben valósítsam meg, akárhová is vezet szolgálatom útja.
    Ami Egyenlítői Afrikát illeti, az orvosi ismeretek megszerzése különösen kívánatosnak tűnt, mert azon a vidéken, ahova indulni szándékoztam, a misszionáriusok szerint égető szükség volt orvosra. Beszámolóikban és lapjukban állandóan arról panaszkodtak, hogy nem tudnak megfelelő segítséget nyújtani a testi bajaikkal hozzájuk forduló bennszülötteknek.
    Véleményem szerint érdemes orvosi tanulmányokat folytatnom azért, hogy egy napon orvosa lehessek ezeknek a szerencsétleneknek. Amikor az erre áldozandó évek túl hosszúaknak tűntek, eszembe jutott, hogy Hamilkar és Hannibál a Róma elleni támadást úgy készítették elő, hogy hosszas harcok árán meghódították Hispániát."

Albert Schweitzer
(Életem és gondolataim)

Nincsenek megjegyzések: