"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2011. április 26., kedd

Kovásztalan kenyerek 7. nap

Kedves TestVérem!

Köszönök neked mindent. A közös Úrvacsorát.
A 7. napnak vége. A kovásztalan hetek ünnepe számomra befejeződött. Holnaptól minden megy a régiben.
Ez a hét sok tapasztalattal gazdagított engem. Növesztett hitben és a diatetika tudományában is.
Egyszerű fogalmam lett a kovászról, hogy az egy mikroorganizmus, amely cukrot eszik, és közben erjedést okoz.
Rádöbbentem hogy sok minden ételünkben ott van a kovász. Nem is olyan könnyű kovásztalanul enni.
Nekem nem sikerült, tudatlanságom miatt. Például nem tudtam, hogy a bor is "kovászos". Sört is ittam. Hihetetlenül kívántam az ecetet, a majonézt stb. Így csak egy sikert könyvelek el, hét napig kovásztalan kenyeret ettem.
Meglepett (kicsi és tágabb) családom nagyszerű pozítiv hozzáállása az én új böjtömhöz. Tiszteletben tartották, sőt, velem együtt ették a kovásztalan kenyerem. Megtisztelő, felemelő volt. Olyan jó, bárhová mehetek, szeretteim velem tartanak.
Nem tettem semmit törvénnyé, de jövőre szeretnék valóban minden kovásztól mentesen étkezni ebben a hétben. Csak próbaképp.

A kovász bibliai értelméről is gondolkoztam.

"Hát nem tudjátok, hogy egy kicsiny kovász az egész tésztát megkeleszti?
Takarítsátok ki a régi kovászt, hogy új tésztává legyetek, hiszen ti kovásztalanok vagytok,
mert a mi húsvéti bárányunk, a Krisztus, már megáldoztatott.
Azért ne régi kovásszal ünnepeljünk, se a rosszaság és gonoszság kovászával,
hanem a tisztaság és igazság kovásztalanságával."
Pál első levele a Korintusbeliekhez 5:6-8

Ennél teljesebb, beszédesebb ige nincsen, nem is írok hozzá magyarázatot csak még néhány igét:

"Aki őbenne van, annak magának is úgy kell élnie, ahogyan ő élt. "
János első levele 2:6

"Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk,
de még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk.
Tudjuk, hogy amikor ez nyilvánvalóvá lesz, hasonlóvá leszünk hozzá,
és olyannak fogjuk őt látni, amilyen valójában.
Ezért akiben megvan ez a reménység,
megtisztítja magát, mint ahogyan ő is tiszta."
János első levele 3:2-3

"Gyermekeim, ezt azért írom nektek, hogy ne vétkezzetek;
ha pedig vétkezik valaki, van pártfogónk az Atyánál:
az igaz Jézus Krisztus,
mert ő engesztelő áldozat a mi bűneinkért;
de nemcsak a mienkért, hanem az egész világ bűnéért is."
János első levele 2:1-2

"Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő:
megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól."
János első levele 1:9

"Jézusnak, az ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől."
János első levele 1:7

Jó éjszakát,
sok puszi
bogi

Nincsenek megjegyzések: