"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2011. április 10., vasárnap

Isten nevei: Seregek URa - 3. rész


Isten nincs egyedül. Seregek URa /Jehova-Cöbaót/ a neve.


"Ki az a dicső király? A Seregek URa, ő a dicső király!"
Zsoltárok könyve 24,10

"Seregek URa, Izráel Istene, aki a kerúbokon ülsz!
Egyedül Te vagy a föld minden országának Istene!
Te alkottad az eget és a földet."
Ézsaiás könyve 37,16

"A Seregek URa velünk van, Jákób Istene a mi várunk."
Zsoltárok könyve 46,8

"Seregek Istene, újíts meg bennünket!
Ragyogtasd ránk orcádat, hogy megszabaduljunk!"
Zsoltárok könyve 80,8

"Seregek Istene, fordulj hozzánk!
Tekints le az égből, lásd meg, és gondozd ezt a szőlőt!"
Zsoltárok könyve 80,15

"A Seregek URának szőlője: Izráelnek háza, és gyönyörű ültetvénye: Júda férfiai.
Törvényességre várt, és lett önkényesség, igazságra várt, és lett kiáltó gazság!"
Ézsaiás könyve 5,7

"Mily kedvesek a te hajlékaid, ó Seregek URa!"
Zsoltárok könyve 84,2

"URam, Seregek Istene, hallgasd meg imádságomat! Figyelj rám, Jákób Istene!
Zsoltárok könyve 84,9

"Seregek URa, boldog az az ember, aki benned bízik!"
Zsoltárok könyve 84,13

"URam, Seregek Istene! Ki olyan erős, mint te, URam? Hűséged körülvesz téged!"
Zsoltárok  könyve 89,9

"Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és megváltója, a Seregek URa:
Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs isten."
Ézsaiás könyve 44,6


Seregek URa Jézusról:

"A Seregek URát tartsátok szentnek, őt féljétek, tőle rettegjetek, akkor ő is megszentel.
De Izráel két háza számára olyan kő lesz, amelybe beleütköznek, olyan szikla,
amelybe belebotlanak, Jeruzsálem lakóinak pedig kelepce és csapda."
Ézsaiás könyve 8,13-14

"Én majd elküldöm követemet, aki egyengeti előttem az utat.
Hamar eljön templomába az ÚR, aki után vágyódtok, a szövetség követe, akit kívántok.
Jön már! - mondja a Seregek URa."
Malakiás próféta könyve 3,1 

"Én indítottam el őt győzelmesen, egyengetem az útját mindenütt.
Ő építi föl városomat, és hazaküldi foglyaimat, nem fizetségért és nem ajándékért
- mondja a Seregek URa."
Ézsaiás könyve 45,13

"Azokban a napokban és abban az időben igazi sarjadékot sarjasztok Dávidnak,
aki jog és igazság szerint jár el az országban."
Jeremiás könyve 33,15

"Azt a csodát jelzik ezek a férfiak, hogy én elhozom szolgámat, a Sarjadékot!
Mert itt van egy kő, amelyet Jósua elé tettem.
Ezen az egy kövön hét szem van, én magam véstem bele a mintákat.
- így szól a Seregek URa.
Egy napon eltörlöm ennek az országnak a bűnét."
Zakariás könyve 3,8-9


Seregek URa az ítéletben: 

"Azért így szól az Úr, a Seregek URa, Izráel erős Istene:
Majd elégtételt veszek ellenfeleimen, bosszút állok ellenségeimen!"
Ézsaiás könyve 1,24

"Mert jön a Seregek URának napja minden kevély és magas ellen,
mindenki ellen, aki nagyra tartja magát, de majd megalázott lesz."
Ézsaiás könyve 2,12

"Magasztos lesz a Seregek URa, mikor ítéletet tart,
és a szent Isten szentnek bizonyul, mikor igazságot tesz."
Ézsaiás könyve 5,16

"Megesküdött a Seregek URa: Úgy lesz, ahogyan elterveztem,
az következik be, amit elhatároztam."
Ézsaiás könyve 14,24

"Ha így határoz a Seregek URa, ki hiúsíthatja meg?
Ha kinyújtja kezét, ki fordíthatja vissza?"
Ézsaiás könyve 14,27

"Adjatok jelt a kopár hegyről, hangosan kiáltsatok nekik!
Integessetek, hogy vonuljanak be a nemesek kapuin!
Én már parancsot adtam megszentelt harcosaimnak és elhívtam vitézeimet,
akik végrehajtják haragomat, és vigadoznak fenségemnek.
Zúgás hallik a hegyeken, nagy nép zúgásához hasonló,
országok morajlása hallik,
összegyűlt nemzetek morajlása.
A Seregek URa megszemléli a harcra kész sereget.
Jönnek messze földről, az ég széléről: az ÚR, és bosszús haragjának eszközei,
hogy elpusztítsák az egész földet.
Jajgassatok, mert közeledik az ÚR napja, a Mindenható pusztításaként jön el.
Ezért lehanyatlik minden kéz, megdermed minden ember szíve.
Megriadnak, kínos fájdalmak fogják el őket, gyötrődnek, mint a szülő nő.
Riadtan néznek egymásra, és arcuk lángban ég.
Jön már az ÚR napja kegyetlenül, féktelen, izzó haraggal.
Pusztává teszi a földet, kipusztítja róla a vétkeseket.
Az ég csillagai és csillagzatai nem ragyogtatják világosságukat.
Sötét lesz a fölkelő nap, nem fénylik a hold világa.
Megbüntetem a világ gonoszságát, a bűnösök bűnét.
Véget vetek a kevélyek gőgjének, az erőszakosok gőgösségét megalázom.
Ritkábbá teszem a halandót a színaranynál, és az embert Ofír aranyánál.
Ezért megrendítem az eget, és megindul helyéből a föld a Seregek URának
féktelen haragja miatt, izzó haragja napján."
Ézsaiás könyve 13,2-13

"Mert a Seregek URa meglátogat téged mennydörgés, földrengés,
nagy zúgás, viharos forgószél és emésztő tüzes lángok közepette."
Ézsaiás könyve 29,6

"Ha az Úr, a Seregek URa megérinti a földet, megrendül az, és gyászol minden lakója."
Ámósz próféta könyve 9,5

"Így szól a Seregek URa: Még egy kevés idő,
és megrendítem az eget és a földet, a tengert és a szárazföldet."
Haggeus próféta könyve 2,6


Seregek URa azok számára, akik bíznak benne:

"Mint repdeső madársereg, úgy oltalmazza a Seregek URa Jeruzsálemet:
oltalmazza és megmenti, megvédi és megtartja."
Ézsaiás könyve 31,5

"Mert Jeruzsálemből terjed szét a maradék, és a Sion hegyéről azok,
akik megmenekülnek. A Seregek URának féltő szeretete műveli ezt."
Ézsaiás könyve 37,32

"Így szól a Seregek URa: Megolvasztom, megvizsgálom őket, mi mást tehetnék népemmel?"
Jeremiás könyve 9,6

"Mert aki alkotott, az a férjed, akinek Seregek URa a neve,
és aki megváltott, az Izráel Szentje, akit az egész föld Istenének hívnak."
Ézsaiás könyve 54,5

"Mert aki hegyeket formál, és szelet teremt, aki tudtára adja szándékát az embernek,
aki hajnalt és alkonyatot alkot, és a föld magaslatain lépked, annak neve:
az ÚR, a Seregek Istene."
Ámósz próféta könyve 4,13

"A jóra törekedjetek, ne a rosszra, akkor életben maradtok,
és veletek lesz az ÚR, a Seregek Istene - ahogy mondogatjátok.
Gyűlöljétek a rosszat, szeressétek a jót, szerezzetek érvényt a törvénynek a kapuban!
Talán megkegyelmez József maradékának az ÚR, a Seregek Istene."
Ámósz próféta könyve 5,14

"Ezt mondja a Seregek URa: Eljönnek még a népek és a többi város lakói,
és az egyik város lakói a másikba menve mondják:
Jertek, menjünk el, könyörögjünk az ÚRhoz, folyamodjunk a Seregek URához!
Én is megyek!
Nagy népek és erős nemzetek jönnek Jeruzsálembe, hogy a Seregek URához folyamodjanak,
és az ÚRhoz könyörögjenek."
Zakariás könyve 8,20-22

"Azután mindazok, akik megmaradnak a Jeruzsálemre támadó népek közül,
évről évre elmennek, és leborulnak a Király, a Seregek URa előtt,
és megünneplik a sátoros ünnepet."
Zakariás könyve 14,16

"Boldognak mond benneteket minden nép,
mert gyönyörű lesz országotok - mondja a Seregek URa."
Malakiás próféta 3,12

Nincsenek megjegyzések: