"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2011. március 20., vasárnap

Isten nevei: Örökkévaló - 1. rész

 Örökkévaló /Él-Ólám/:
"Vagyok, aki vagyok." /Jehova-Jahve/
"Majd azt mondta: Így szólj Izráel fiaihoz: A Vagyok küldött engem hozzátok."
(2Móz 3,14) Mózesnek a csipkebokorban kijelentett Istennek Neve.

"Aki van, aki volt, és aki eljövendő"
/Aki van, aki volt, és aki lesz, vagyis: Örökkévaló /
(Jel 1,4) János apostol jelenéseiben kijelentett Istennek Neve.

"Alfa és Ómega" (Jel 1,8)
"Kezdet és Vég" (Jel 21,6)
"Én vagyok az Alfa és az Ómega, az első és az utolsó, a kezdet és a vég."
(Jel 22,13)
"Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és megváltója, a Seregek URa:
Én vagyok az Első és az Utolsó, rajtam kívül nincs Isten."
(Ézs 44,6)

"Hát nem tudod, vagy nem hallottad, hogy örökkévaló Isten az ÚR?
Ő a földkerekség teremtője, nem fárad el, és nem lankad el, értelme kifürkészhetetlen."
(Ézs 40,28)

"Mielőtt hegyek születtek, mielőtt a föld és a világ létrejött, öröktől fogva mindörökké vagy te, ó Isten!"
(Zsolt 90,2)

"Király lesz az ÚR mindörökké, a pogányok pedig kivesznek országából."
(Zsolt 10, 16)

"De az ÚR az igaz Isten, élő Isten, örökkévaló Király!
Háborgásától megrendül a föld, nem bírják el bosszús haragját a népek."
(Jer. 10,10)

"URam, neved örökkévaló, URam, téged fognak emlegetni nemzedékről nemzedékre."
(Zsolt 135, 13)

---

145. Zsoltár
Dávid dicsérete

Magasztallak téged,
Istenem, királyom,
áldom nevedet mindörökké.
Mindennap áldalak téged,
dicsérem nevedet mindörökké.

Nagy az ÚR, méltó, hogy dicsérjék,
nagysága felfoghatatlan.
Nemzedékről nemzedékre
dicsérik műveidet,
hirdetik hatalmas tetteidet.
Fenségeden, ragyogó dicsőségeden
és csodálatos dolgaidon
én is elmélkedem.

Elmondják, milyen félelmes hatalmad,
én is felsorolom nagy tetteidet.
Áradoznak, emlékezve nagy jóságodra,
és örvendeznek igazságodnak.
Kegyelmes és irgalmas az ÚR,
türelme hosszú, szeretete nagy.
Jó az ÚR mindenkihez,
irgalmas minden teremtményéhez.
Magasztal, URam, minden
teremtményed,
és híveid áldanak téged.
Elmondják, hogy országod
milyen dicsőséges,
és beszélnek hatalmadról,
megismertetve az emberekkel
az ÚR hatalmas tetteit,
országa ragyogó dicsőségét.

Országod örökkévaló ország,
uralkodásod nemzedékről nemzedékre tart.

Támogat az ÚR minden elesettet,
és fölegyenesít minden görnyedezőt.
Mindenki várakozva néz rád,
és te idejében adsz nekik eledelt.
Kinyitod kezedet, és kielégítesz
minden élőlényt kegyelmesen.

Az ÚRnak minden útja igaz,
és minden tette jóságos.
Közel van az ÚR
mindenkihez, aki hívja,
mindenkihez, aki igazán hívja.
Teljesíti az istenfélők kívánságát,
meghallja kívánságukat,
és megsegíti őket.
Megtartja az ÚR
mindazokat, akik őt szeretik,
de a bűnösöket mind elpusztítja.
Az ÚR dicséretét hirdeti ajkam,
áldja mindenki az Ő szent nevét
mindörökké!

Nincsenek megjegyzések: