"Mert minden ember, akit megsértettünk és megbántottunk, egy azok közül, akiket Jézus testvéreinek nevezett. Amit pedig ellene követtünk el, azt Isten ellen követtük el. Minden ember a Krisztus testvére."

2010. szeptember 12., vasárnap

Az el nem avuló erszény

Kedves Testvérem, és mivel az örökéletbe gyűjtésről olyan sokat tudnék írni, külön cimkét nyitottam és folytatom.
Jézus olyan szépen mondja, hogyan lehet Isten szerint gazdagnak lenni.

"Adjátok el vagyonotokat, és adjátok alamizsnául, szerezzetek magatoknak el nem avuló erszényeket, kifogyhatatlan kincset a mennyben, ahol a tolvaj nem férkőzhet hozzá, a moly sem emészti meg.
Mert ahol a ti kincsetek van, ott lesz a ti szívetek is."  Lk. 12:33,34

Jézus itt azt mondja nekünk, hogy kifogyhatatlan kincsek vannak a Mennyben számunkra eltéve.
Régebben, arra gondoltam, minek nekem arany és ezüst a Mennyben? Egyáltalán nem szeretnék ilyet magamnak, nem vonzó így számomra, hogy a Mennybe menjek. Sőt, még a földi életben sem kell számomra kincs. Persze azóta sok mindent megértettem. A kincsek birtoklása, nem azt jelenti, hogy Dagobert bácsi ül a kincsesházában az aranypénzei között, és abban boldogan úszik. A gazdagság más megértése szükségeltetik.
Az Istentől származó gazdagság, szorosan összefügg, vagy feltételezi, minden erények birtoklását. A jóságot, hűséget, szeretetet, igazságot, felelősséget, türelmet. A mi Istenünk nem aranyban gazdag, hanem ezekben. Végtelenül.
Amikor Istenünk azt mondja, szentek legyetek, amint Én szent vagyok, az isteni erényekre való törekvést kéri tőlünk, nem kizárólag azt hogy bűntelenek legyünk, ahogy ma sajnos a keresztény egyházak tanításaiból, és a keresztény emberek gondolkodásából ez jön le erőteljesebben.

Ugye hogy sokat lehet erről írni, most se fejeztem be. :)

bogi

Nincsenek megjegyzések: